Ηταν και πάλι όλοι εκεί. Γνωστοί και άγνωστοι. Αστέρια και κυνηγοί αυτογράφων καλεσμένοι και ακάλεστοι. Πλούσιοι και φτωχοί.
Οι διαφορές είναι προφανείς αλλά κανείς δε μπαίνει στον κόπο να τις εξηγήσει, κανείς δε μπαίνει στον κόπο να αμφισβητήσει ακόμα και τις πιο παράλογες απαιτήσεις των διοργανωτών.
Το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις Κάννες ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή, χωρίς να έχει χάσει τίποτε από τη λάμψη και την «τρέλα» του, ακόμα και τώρα, την περίοδο της βαθιάς κρίσης στην Ευρώπη.
Οι «27 της Ευρώπης» ήταν εκεί. Περπάτησαν στις παραλίες της Κυανής Ακτής, περιπλανήθηκαν στην Κρουαζέτ, ανάμεσα στο πολύχρωμο και θορυβώδες πλήθος, μπήκαν στις αίθουσες προβολών, μίλησαν με ανθρώπους του κινηματογράφου για το χαρακτήρα του φεστιβάλ, το ευρωπαϊκό σινεμά, την άφιξη νέων φιλόδοξων «επενδυτών» στο χώρο της 7ης Τέχνης, την εισβολή του ίντερνετ και της πειρατείας και την ελπίδα αμέτρητων νέων δημιουργών για το «μεγάλο άλμα».
Ο Κώστας Αργυρός μίλησε μεταξύ άλλων με το Γιώργο Χωραφά, με τον Φατίχ Ακίν που παρουσίασε στην Κυανή Ακτή ένα ντοκυμαντέρ με θέμα ένα οικολογικό έγκλημα που συντελείται στο χωριό των παπούδων του στην Τουρκία, με τον Τόμας Βίντερμπεργκ, το Δανό σκηνοθέτη του «Hunt» που χάρισε το χρυσό φοίνικα στο Ματς Μίκελσεν, με τον Αντρέι Κοντσαλόφσκι του κλασσικού «Τρένου της Μεγάλης Φυγής», το οποίο προβλήθηκε ξανά φέτος αλλά και με εκπροσώπους του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και την Επίτροπο της ΕΕ για ζητήματα πολιτισμού Ανδρούλα Βασιλείου.