Λουκέτα σε επιχειρήσεις, μαύρες οθόνες σε κανάλια, αναστολή έκδοσης εφημερίδων, απολύσεις εργαζομένων, μειώσεις και καθυστερήσεις πληρωμών σε περιοδικά και ραδιοφωνικούς σταθμούς είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τη ζοφερή ατμόσφαιρα που επικρατεί στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία διανύουν την πιο δύσκολη περίοδό τους μετά τη μεταπολίτευση.
Η κατακόρυφη πτώση της διαφημιστικής δαπάνης στη χώρα μας έχει δραματικές συνέπειες στα μέσα ενημέρωσης που βλέπουν την κύρια πηγή εσόδων τους να βαίνει συνεχώς μειούμενη με εντυπωσιακούς ρυθμούς από το 2008.
Από το 2009 που απορρόφησαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, 2,2 δισ. ευρώ (-17%), έφτασαν το 2011 στα 1,5 δισ. ευρώ (-15,5%).
Εν ολίγοις, το σύνολο των ελληνικών ΜΜΕ έχει δει τα διαφημιστικά έσοδα να μειώνονται ακόμη και κατά 50% μέσα σε τρία μόνο χρόνια. Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν ότι η δαπάνη θα συνεχίσει να μειώνεται τα αμέσως επόμενα χρόνια, γεγονός που θα απειλήσει σοβαρά ακόμη και την ύπαρξη πολλών ενημερωτικών μέσων.
Σύμφωνα με το «Βήμα», οι ραδιοφωνικοί σταθμοί και τα περιοδικά είναι και τα μεγαλύτερα θύματα της κρίσης στη διαφημιστική αγορά, καταγράφοντας τις μεγαλύτερες απώλειες διαφημιστικών εσόδων (-29,3% τη χρονιά που πέρασε).