Με αφορμή την παράσταση «Μήδεια» του Ευριπίδη, η οποία σήμερα και αύριο (ώρα 21:30) παρουσιάζεται από το Διεθνές Φεστιβάλ στο Δημοτικό Θερινό Θέατρο Πάτρας, σε σκηνοθεσία του Μανώλη Δούνια και του ίδιου του Αιμίλιου Χειλάκη, ο οποίος και πρωταγωνιστεί, μαζί την Αθηνά Μαξίμου και τον Αναστάση Ροϊλό, ο ηθοποιός παραχώρησε συνέντευξη στην εφημερίδα Πελοπόννησο.
Τους τελευταίους μήνες η «Μήδεια» έχει συνδεθεί και χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά ως χαρακτηρισμός για την προφυλακισμένη Ρούλα Πισπιρίγκου.
«Είναι δόκιμο να κατηγορείται ως “σύγχρονη Μήδεια»” η Ρούλα Πισπιρίγγου;»
Η απάντηση του Αιμίλιου Χειλάκη στο pelop.gr, ξεκάθαρη. «Πρόσεξε, μια γυναίκα το να σκοτώνει τα ίδια της τα παιδιά, μόνο και μόνο για να μην τα σκοτώσουν άλλοι, είναι ένα μοντέλο που το έχουμε δει πολλές φορές να επαναλαμβάνεται παλαιότερα. Το έκαναν πολλές γυναίκες στο Αουσβιτς, για να μην τα σκοτώσουν οι Γερμανοί. Το έκαναν κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821, οι μανάδες στο Ζάλογγο, στη Χίο και αλλού. Υπάρχει δηλαδή μία πράξη, που, προς Θεού, δεν μπορεί ποτέ να ονομαστεί ηρωική, αλλά που «δικαιώνεται» μέσα στο μυαλό των ανθρώπων που κάνουν αυτή την πράξη.
Το να μπερδέψουμε αυτή την πράξη, που είναι σχεδόν λυτρωτική, με ψυχοπαθολογικές περιπτώσεις, είναι τουλάχιστον αφελές. Οποιος ονομάζει την τωρινή περίπτωση της Πάτρας «μοντέρνα Μήδεια», είναι αφελής! Είναι αφελής και το αποδοκιμάζουμε!» είπε ο Αιμίλιος Χειλάκης.