Θα περίμενε κανείς ότι ο άνδρας πίσω από τον Έλβις Πρίσλεϊ θα ήταν ένας άνθρωπος της εμπιστοσύνης του, ένας καλός φίλος, ένας σύμμαχος στο πλευρό του βασιλιά του ροκ εντ ρολ.
Ο Τομ Πάρκερ όμως δεν ήταν σχεδόν τίποτα από όλα αυτά όπως θα αποκαλυφθεί μέσα από την ταινία «Elvis» που βγαίνει σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες, με πρωταγωνιστή τον Τομ Χανς στο ρόλο του μάνατζερ και βασίζεται στο βιβλίο του James L. Dickerson «Colonel Tom Parker: The Curious Life of Elvis Presley’s Eccentric Manager», που κυκλοφόρησε το 2001.
To παρελθόν του Andreas Cornelis van Kuijk, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, ήταν σκοτεινό. Φήμες έλεγαν ότι είχε εμπλακεί στη δολοφονία της Anna van den Enden, της συζύγου ενός 23χρονου μπακάλη που είχε ξυλοκοπηθεί μέχρι θανάτου τον Μάιο του 1929 κοντά στο πατρικό σπίτι του Πάρκερ στην περιοχή Μπρέντα της Ολλανδίας, λίγο πριν εκείνος φύγει από τη χώρα. Μέχρι σήμερα όμως η υπόθεση αυτή παραμένει ανεξιχνίαστη.
Ο van Kuijk μετανάστευσε παράνομα στις ΗΠΑ και υιοθέτησε το όνομα Πάρκερ. «Πίστευε ότι ακουγόταν πολύ αμερικάνικο. Αν διατηρούσε το πραγματικό του όνομα θα τον αναγνώριζαν ως μετανάστη» λέει ο συγγραφέας Dickerson. Έβγαζε τα προς το ζην ως καραγκιοζοπαίχτης, υπηρέτησε για λίγο στο στρατό μέχρι που λιποτάκτησε και κατέληξε σε στρατιωτική φυλακή. Πήρε τον τιμητικό τίτλο του συνταγματάρχη στην πολιτειακή πολιτοφυλακή της Λουιζιάνα για τη δουλειά που έκανε στην προεκλογική εκστρατεία του κυβερνήτη Τζίμι Ντέιβις, ο οποίος ήταν πρώην τραγουδιστής της κάντρι.
Τελικά, μετακόμισε στο Νάσβιλ του Τενεσί, όπου άρχισε να συνεργάζεται με τραγουδιστές της κάντρι, όπως ο Έντι Άρνολντ και ο Χανκ Σνόου. Και όταν θέλησε να βρεθεί στο πλευρό του Έλβις ως μάνατζέρ του χρησιμοποίησε τον Σνόου για να πείσει τους γονείς του νεαρού τραγουδιστή να τον αναλάβει, μιας και γνώριζε την αγάπη της μητέρα του για τον Σνόου. Η σχέση τους χάλασε όμως όταν ο Πάρκερ έσπασε τη συμφωνία με τον τραγουδιστή της κάντρι, με τον τελευταίο να λέει ότι ο Πάρκερ ήταν ο «άνθρωπος με το πιο χαμηλό επίπεδο που περπάτησε ποτέ στη γη».
Γάμος με το ζόρι με την Πρισίλα Μπολιέ
Ο Τομ Πάρκερ ήταν ένας ιδιαίτερα χειριστικός άνθρωπος. Ήθελε να έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγω στα ερωτικά του βασιλιά του ροκ εν ρολ και ήταν εκείνος που ανάγκασε τον Έλβις Πρίσλεϊ να παντρευτεί τον Μάιο του 1976 την Πρισίλα Μπολιέ. Μάλιστα έκανε όλα τα κανονίσματα του γάμου στο ξενοδοχείο Aladdin στο Λας Βέγκας, όπου ως μανιώδης τζογαδόρος είχε χάσει πολλά χρήματα και είχε πολλά χρέη.
«Ήθελε να τον δεσμεύσει με μια γυναίκα, ώστε να μην υπάρξουν ροζ σκάνδαλα. Θεωρούσε ότι οι γυναίκες ήταν κακή επιρροή στον Έλβις» αναφέρει ο συγγραφέας του βιβλίου «Colonel Tom Parker: The Curious Life of Elvis Presley’s Eccentric Manager».
Η Πρισίλα ήταν μόλις 14 ετών όταν γνώρισε τον Έλβις – 10 χρόνια μεγαλύτερό της, ενώ εκείνος υπηρετούσε στη Γερμανία με τον αμερικανικό στρατό. Τρία χρόνια αργότερα θα μετακόμιζε στη Γκρέισλαντ προτού τον παντρευτεί σε ηλικία 21 ετών. Ο Πρίσλεϊ, ο οποίος είχε βγει με τις Ann-Margret, Natalie Wood και Rita Moreno, ήταν απρόθυμος να παντρευτεί την νεαρή και να νοικοκυρευτεί. Όμως αυτό δεν έπαιζε και μεγάλο ρόλο. Ο Πάρκερ το ήθελε και θα γινόταν. Τόση ήταν η επιρροή του στον «βασιλιά».
Δεν του άρεσε καν η μουσική
Θα περίμενε κανείς ότι η σχέση του Πρϊσλεϊ με τον Πάρκερ θα ήταν σχέση πατέρα-γιου. Παρόλο που τον βοήθησε να γίνει ένας σταρ με επιτυχίες όπως το Heartbreak Hotel, Hound Dog και Don’t Be Cruel τ μεταξύ τους ήταν συγκρουσιακό, με καμία ένδειξη τρυφερότητας. «Δεν είχαν καθόλου τέτοια σχέση. Δεν ξέρω καν αν τα βρήκαν ποτέ» λέει ο συγγραφέας.
Ποιος θα περίμενε μάλιστα ότι στον Πάρκερ δεν άρεσε η μουσική. Ο άνθρωπος δηλαδή που μανάτζαρε μία από τα μεγαλύτερες μορφές της παγκόσμιας μουσικής σκηνής σιχαινόταν τις νότες και τις μελωδίες! «Δεν του άρεσε ιδιαίτερα η μουσική. Ποτέ δεν του άρεσε η μουσική. Δεν άκουγε μουσική» λέει ο James L. Dickerson.
Ο Πάρκερ κέρδιζε δυσανάλογα από τις πωλήσεις δίσκων και τις συναυλίες του Πρίσλεϊ, λαμβάνοντας μεγαλύτερο μερίδιο από τον κανόνα. «Ξεκίνησε με 25%, το οποίο ήταν υψηλό. Το 15% ήταν φυσιολογικό» είπε ο Ντίκερσον. Αλλά αφού τα τεράστια χρέη του Πάρκερ στον τζόγο τον έβαλαν σε μεγάλα προβλήματα στο Λας Βέγκας, ανέβασε το ποσοστό του στο 50%. Το βίτσιο του, σύμφωνα με το βιβλίο, ήταν ο τζόγος, καθώς μπορούσε να χάσει ένα εκατομμύριο δολάρια σε μια νύχτα στο Βέγκας.
Ο Πάρκερ ήταν επίσης ο άνθρωπος που έσπρωξε τον Έλβις από τη μουσική στις ταινίες. Και παρά την επιτυχία που σημείωσαν ορισμένες ταινίες, όπως το 1957 το Jailhouse Rock, ο Dickerson θεωρεί ότι μόνο κακό έκαναν στον Πρίσλεϊ, ειδικά μετά την θητεία του στον στρατό το 1960. Έχασε επίσης δυνητικά προσοδοφόρες παγκόσμιες περιοδείες επειδή ο Πάρκερ δεν είχε αμερικανικό διαβατήριο. Ακόμα και στην κηδεία του Έλβις προσπάθησε να κλείσει συμφωνίες!
Συνέχισε να κερδίζει από τον Έλβις μετά το θάνατό του λαμβάνοντας το 50% των δικαιωμάτων του, μέχρι που συμβιβάστηκε εξωδικαστικά για την περιουσία του Πρίσλεϊ το 1983. Υπολογίζεται ότι η συμφωνία απέφερε στον Πάρκερ 100 εκατομμύρια δολάρια.
Πέθανε 20 χρόνια μετά τον θάνατο του Έλβις αλλά όπως φάνηκε ένα μεγάλο κομμάτι της μνήμης του πέθανε μαζί με τον «βασιλιά».