Μια ανάρτηση με αναφορά στον Γιάννη Χουβαρδά, τον σκηνοθέτη της παράστασης «Βασιλιάς Ληρ», από την οποία και αποχώρησε ο Λεωνίδας Κακούρης, έκανε ο Απόστολος Γκλέτσος. Ο Λεωνίδας Κακούρης αποχώρησε αιφνιδιαστικά από τον πολυδιαφημισμένο «Βασιλιά Ληρ» του Εθνικού, με την εξέλιξη να προκαλεί αίσθηση.
Σε ανάρτηση που έκανε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Απόστολος Γκλέτσος έγραψε για τον σκηνοθέτη: «Σε κάτι τύπους σαν τον Χουβαρδά, πόσο γιαούρτι πάει χαμένο, ρε φίλε… κατακαημένο θέατρο».
Σημειώνεται πως ο καταξιωμένος ηθοποιός κρατούσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά, την οποία το θεατρικό κοινό περίμενε με ανυπομονησία τη φετινή σεζόν στο Εθνικό Θέατρο.
Η πρεμιέρα του «Βασιλιά Ληρ» στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου έγινε στις 16 Δεκεμβρίου με τον Λεωνίδα Κακούρη να ερμηνεύει τον εμβληματικό σαιξπηρικό ήρωα, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα του κοινού. Και ξαφνικά, με τον ερχομό της νέας χρονιάς, ο ηθοποιός με μία ανάρτηση στα social media έκανε γνωστό ότι αποχωρεί από την παράσταση του Εθνικού, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους.
Ο «Βασιλιάς Ληρ» σε σκηνοθεσία Χουβαρδά
Γραμμένο το 1608, το πιο σκοτεινό έργο της σαιξπηρικής δραματουργίας πραγματεύεται μεταξύ άλλων το ζήτημα της εξουσίας και της φθοράς που επιφέρει η απώλειά της και την πολυπλοκότητα των οικογενειακών σχέσεων. Με πολύτιμο αρωγό μια πολυεπίπεδη σκηνογραφία που επεκτείνεται ως τα έγκατα του κτηρίου Τσίλλερ και εγκολπώνει την τέχνη του κινηματογράφου με εκτεταμένη χρήση live video, ο σκηνοθέτης μάς παρασύρει σε μια καταβύθιση στον εγκέφαλο του Ληρ, ενός άντρα που παρέδωσε επιπόλαια την πρωτοκαθεδρία του, ενός παιδιού που ψάχνει μάταια να επανενωθεί με τη μητέρα, του σκληροτράχηλου πατριάρχη – θεματοφύλακα ενός άκαμπτου κώδικα που δεν διαφέρει από εκείνον μιας εγκληματικής οργάνωσης.
Εκκινώντας από τη μετάφραση του Διονύση Καψάλη, στην οποία βασίστηκε, και έχοντας ως συμμάχους επί σκηνής μια τριμελή μουσική μπάντα και έναν πολυπληθή θίασο καταξιωμένων και νεότερων ηθοποιών, ο Γιάννης Χουβαρδάς προτείνει τη δική του ανάγνωση του Βασιλιά Ληρ, σε μια παράσταση όπου οι θεατές, όπως ακριβώς και οι ήρωες της τραγωδίας, θα λάβουν μέρος σε ένα ζοφερό νοητικό παιχνίδι, και όπου τα όρια μεταξύ θεατρικής εμπειρίας και κινηματογραφικής ψευδαίσθησης είναι τόσο θολά όσο και η γραμμή που χωρίζει την παραφροσύνη από τη λογική στις φράσεις που ξεστομίζει ο τρελός ακόλουθος του έκπτωτου βασιλιά. Τον φερώνυμο ρόλο ενσάρκωνε μέχρι πρότινος ο Λεωνίδας Κακούρης.