Οι ασφαλισμένοι των Ταμείων εξασφαλίζουν φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες υγείας μετά την υπογραφή των συμβάσεων των Ασφαλιστικών Ταμείων με τις μονάδες Υγείας στα πλαίσια του Ενιαίου Οργανισμού Παροχών Υγείας. Οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να απευθύνονται στα ολοήμερα νοσοκομεία που ανήκουν στο ΕΣΥ και πέραν του τακτικού ωραρίου για διαγνωστικές ή θεραπευτικές πράξεις και επεμβάσεις, ενώ οι δαπάνες θα αναλαμβάνονται από τα Ταμεία. Οι δαπάνες θα καθοριστούν μέσω του κρατικού τιμολογίου το οποίο θα είναι ενιαίο για όλα τα Ταμεία.
Οι αλλαγές αυτές ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν σήμερα στο υπουργείο Εργασίας, ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης ο υφυπουργός Υγείας Μιχάλης Τιμοσίδης, η Γενική Γραμματέας Κοινωνιών Ασφαλίσεων Αθηνά Δρέττα και ο Διοικητής του ΟΠΑΔ Κυριάκος Σουλιώτης.
Με το νέο σύστημα, οι πολίτες αποκτούν πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας, χωρίς να απαιτείται να πληρώνουν και να υποβάλλονται στη συνέχεια στις διαδικασίες της έγκρισης της δαπάνης και της επιστροφής των χρημάτων από τα Ταμεία ή να απευθύνονται στις ακριβότερες υπηρεσίες του ιδιωτικού τομέα.
Ακόμη, τα κρατικά νοσοκομεία αξιοποιούν τις δυνατότητές τους και ενισχύουν τους πόρους τους προς όφελος των υποδομών τους. Η συνεργασία των υπουργείων Εργασίας και Υγείας, είναι αυτονόητη αλλά στο παρελθόν δεν υπήρχε είπε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης, σημειώνοντας ότι οι αλλαγές αυτές είναι το αποτέλεσμα της κοινής προσπάθειας των δυο υπουργείων για την εξοικονόμηση ποσών που δαπανήθηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια αλλά όχι για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των πολιτών.
Στόχος των αλλαγών αυτών, συνέχισε ο κ. Κουτρουμάνης, είναι η ενίσχυση του ρόλου των ταμείων, ώστε να μπορούν να διαπραγματευτούν αποτελεσματικά και τιμές συμφέρουσες για τα Ταμεία την αγορά υπηρεσιών υγείας, επιτυγχάνοντας μείωση της δαπάνης, και αναβάθμιση των υπηρεσιών για τους πολίτες. «Θέλουμε να πετύχουμε την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών υγείας σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας και ο ασφαλισμένος να μπορεί να έχει πρόσβαση στο γιατρό ή στην υπηρεσία της επιλογής του», κατέληξε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας.
Σήμερα λειτουργούν 55 ολοήμερα νοσοκομεία ενώ άλλα 8 θα ενταχθούν στο καθεστώς του πολυήμερου στις αρχές του 2011, ανέφερε ο υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Μιχάλης Τιμοσίδης, τονίζοντας ότι παρά τα προβλήματα των νοσοκομείων, γίνεται κάθε προσπάθεια για την βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και αναφέρθηκε στη δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί με αφορμή την εξάπλωση του Θεσμού της ολοήμερης λειτουργίας.
Η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Αθηνά Δρέττα, διευκρίνισε ότι εντός των επομένων ημερών το ΣΥΣΠΥ θα αποφασίσει για τον ενιαίο καθορισμό των κριτηρίων και των όρων της σύναψης συμβάσεων των φορέων Κοινωνικών Ασφάλισης και ΟΠΑΔ με τους παρόχους υγείας, και ανέφερε ότι υπάρχει δέσμευση του υπουργείου Υγείας ώστε οι υπηρεσίες του να παρέχουν στα Ταμεία τις ίδιες εκπτώσεις που παρέχουν στον Ιδιωτικό Τομέα. Η κ. Δρέττα τόνισε ότι οι μεγαλύτερες δαπάνες των Ταμείων αφορούν στις διαγνωστικές εξετάσεις και κυρίως στις απεικονιστικές.
Για το ίδιο θέμα ο διοικητής του ΟΠΑΔ Κυριάκος Σουλιώτης ανέφερε ενδεικτικά, ότι από τα 500 εκατ. που δαπάνησε πέρυσι ο Οργανισμός για παροχές υγείας τα 350 δαπανήθηκαν για απεικονιστικές εξετάσεις.
Κλείνοντας τη συνέντευξη, ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας, Γ. Κουτρουμάνης συμπλήρωσε ότι με την καθολική εφαρμογή του μέτρου της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και την επέκταση της στο σύνολο των υπηρεσιών υγείας, δε θα μπορούν κάποιοι να εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες του συστήματος και θα υπάρξουν σημαντικές μειώσεις στις δαπάνες των Ταμείων για παροχή υπηρεσιών Υγείας που σήμερα φθάνουν τα 25 δισ.
Το 2010 πετύχαμε τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης κατά 850 εκατ. ευρώ τόνισε ο κ. Κουτρουμάνης και «επιδιώκουμε την περαιτέρω μείωση κατά 1,4 δισ. για το 2011 και κατά 3,5 δισ. μέχρι το 2013 και από 10,2 δισ. που ανήλθε η κρατική δαπάνη για φάρμακα το 2009 έφθασε στα 7 δισ. το 2010 χωρίς στερηθούν οι πολίτες σε ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών».