Νέα έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε παιδιά στον Καναδά, ανακάλυψε ότι οι πράξεις ευγένειας όχι μόνο ενισχύουν την ευτυχία και ευεξία των παιδιών αλλά τα κάνουν πιο δημοφιλή.
Η Kimberly Schonert-Reichl, του University of British Columbia και η Kristin Layous, από το University of California, Riverside, εξέτασαν το κατά πόσον οι καλές πράξεις αυξάνουν την ευεξία των παιδιών. Επιλέχτηκαν περισσότερα από 400 παιδιά, ηλικίας 9 έως 12 ετών, από 19 τάξεις στο Βανκούβερ, τα οποία χωρίστηκαν σε 2 ομάδες.
Τα παιδιά στην πρώτη ομάδα έπρεπε να εκτελέσουν 3 πράξεις ευγένειας κάθε εβδομάδα για ένα μήνα. Στις πράξεις περιλαμβάνονταν το να αγκαλιάσουν τη μαμά όταν ήταν στρεσαρισμένη ή να σκουπίσουν το πάτωμα στο σπίτι.
Τα παιδιά στη δεύτερη ομάδα έπρεπε να επισκεφτούν 3 ευχάριστα μέρη κάθε εβδομάδα για ένα μήνα, είτε ένα γήπεδο είτε το σπίτι των παππούδων.
Πριν και μετά την περίοδο της έρευνας, οι μαθητές ανέφεραν την ικανοποίηση από τη ζωή τους, την ευτυχία και το θετικό συναίσθημα. Τους δόθηκε επίσης μια λίστα με τους συμμαθητές τους και τους ζητήθηκε να κυκλώσουν τα ονόματα συμμαθητών με τους οποίους θα ήθελαν να μοιράζονται εξωσχολικές δραστηριότητες.
Τα παιδιά και στις 2 ομάδες δήλωσαν ότι ήταν πιο ευτυχισμένα μετά από 4 εβδομάδες, αλλά παιδιά που πραγματοποίησαν πράξεις ευγένειας επέλεξαν περισσότερα παιδιά για να μοιραστούν εξωσχολικές δραστηριότητες κερδίζοντας 1,5 φίλους κατά μέσον όρο.
Οι ερευνητές σημειώνουν στο περιοδικό «Plos One» ότι η έρευνά τους υποδεικνύει ότι οι καλές πράξεις ωφελούν αυτούς που τις κάνουν, οι οποίοι κερδίζουν όχι μόνο βελτιωμένη ευεξία αλλά και δημοφιλία.
Οι ερευνητές επίσης υπέδειξαν ότι η ενίσχυση της αποδοχής από τους συνομηλίκους όχι μόνο αυξάνει την αίσθηση ευεξίας των παιδιών αλλά μειώνει και την πιθανότητα να πέσουν θύμα πειραγμάτων. Πρόσθεσε ότι προσπαθούμε να κάνουμε πιο ευτυχισμένα τα παιδιά, που στη συνέχεια θα είναι λιγότερο πιθανό να εναντιωθούν στους συνομηλίκους.
Επίσης οι συμμαθητές επιθυμούσαν να μοιραστούν δραστηριότητες με παιδιά που έκαναν καλές πράξεις, το οποίο επίσης φαίνεται πως μειώνει τις πιθανότητες να γίνουν θύματα πειραγμάτων.
Ένα άλλο θετικό στοιχείο είναι ότι σε τάξεις όπου κάθε παιδί συμπαθιέται το ίδιο με τους συνομηλίκους του υπάρχει καλύτερη ψυχική υγεία κατά μέσον όρο, σε σχέση με τάξεις στις οποίες υπάρχουν αγαπητά παιδιά και περιθωριοποιημένα.
Δεδομένων των αποτελεσμάτων της έρευνας και αυτών που είναι γνωστά για τα οφέλη της αποδοχής από τους συνομηλίκους, οι ερευνητές υποδεικνύουν να ενθαρρύνονται τα παιδιά να βοηθούν τακτικά τους άλλους.
Πηγή: iatronet.gr