Οι πανελλαδικές ολοκληρώθηκαν και οι χιλιάδες συμμετέχοντες περιμένουν με αγωνία την ανακοίνωση των βαθμών τους για να προχωρήσουν στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού. Όπως μας είπαν ειδικοί είθισται οι μαθητές μετά την ανακοίνωση των βαθμών να ξεκινούν τη διερεύνηση των σχολών που περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό δελτίο, ωστόσο καλό είναι η διαδικασία αυτή να ξεκινήσει πιο νωρίς ώστε να συλλέξουν οι ενδιαφερόμενοι τις απαραίτητες πληροφορίες.
Όπως δήλωσε στο newsbeast.gr ο κ. Ταουσάνης Χρήστος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας Employ, συγγραφέας ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ «εν όψει του τέλους των πανελλαδικών εξετάσεων, οι τελειόφοιτοι αρχίζουν να ερευνούν και τις μελλοντικές επαγγελματικές τους προοπτικές τις οποίες είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι πραγματοποιούνται μετά από ώριμη διερεύνηση και με τα πλέον αξιόπιστα κριτήρια, καθώς συνήθως η πληροφόρησή τους περιορίζεται σε επιφανειακές γνώσεις και γνώμες άλλων»
Ο κ. Ταουσάνης της EMPLOY τόνισε ότι πολλές φορές οι υποψήφιοι απορρίπτουν ορισμένα τμήματα με μοναδικό κριτήριο την «άγνωστη ή περίεργη» ονομασία τους. Ωστόσο, είναι αναγκαίο να γνωρίζουν ότι συχνά αυτές οι σχολές κρύβουν επαγγέλματα με ιδιαίτερα ενδιαφέρον γνωστικό αντικείμενο. Για το λόγο αυτό, πριν απορρίψουν άκριτα την φοίτηση τους σε αυτές τις σχολές και δεν τις επιλέξουν στο μηχανογραφικό τους, πρέπει να ενημερωθούν για όλα τα δεδομένα που αφορούν την εισαγωγή τους.
Ενδεικτικά, μας παρέθεσε ορισμένα τμήματα με άγνωστες και πολύπλοκες ονομασίες καθώς και τα άμεσα συνδεόμενα επαγγέλματα με αυτές:
1. Αγροτικής Ανάπτυξης (Ορεστιάδα)
Γεωπόνος
2. Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης (Αθήνα)
Αγροτοοικονομολόγος – Γεωπόνος
3. Επιστημών Θάλασσας Αιγαίου (Μυτιλήνη)
Θαλασσολόγος – Ιχθυολόγος
4. Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής (Αθήνα)
Γεωπόνος – μηχανολόγος
5. Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Λήμνος)
Ειδικός (Τεχνολόγος) Τροφίμων
6. Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών (Τρίπολη)
Μηχανικός – Πληροφορικός
7. Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Αιγαίου (Μυτιλήνη)
Σχεδιαστής, Παραγωγός, Διαχειριστής προϊόντων Πολιτισμού και Επικοινωνίας με χρήση Νέων Τεχνολογιών.
8. Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (Χίος)
Οικονομολόγος-Στέλεχος Διοίκησης
9. Σχεδιασμού Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου (Καρδίτσα)
Τεχνολόγος-Σχεδιαστής Επίπλου, Ξύλου
10. Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης (Κομοτηνή)
Η μία κατεύθυνση (Κοινωνικής Διοίκησης) οδηγεί στο επάγγελμα του κοινωνικού Λειτουργού ενώ η άλλη (Πολιτικής Επιστήμης) στο επάγγελμα του Πολιτικού Επιστήμονα
Ο κ. Ταουσάνης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι αρκετές απ’ τις «δυσνόητες» και «περίπλοκες» ως προς την ονομασία σχολές, όπως π.χ. τα Τμήματα Επιστημών της Θάλασσας, Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Επιστήμης Υπολογιστών έχουν συχνά και αξιόλογες προοπτικές στην αγορά εργασίας.
Επίσης μας γνωστοποίησε ότι για ορισμένα σύνθετα επαγγέλματα, όπως μετεωρολόγος, διπλωμάτης, γραφολόγος, δεν υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα Α.Ε.Ι. αλλά απαιτούνται επιπρόσθετες μεταπτυχιακές σπουδές καθώς και η απόκτηση άλλων ειδικών προσόντων ή συμμετοχή σε ειδικούς διαγωνισμούς.
«Μια ακόμη σημαντική παράμετρος στην οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βάση είναι κάποια λεπτά σημεία στο μηχανογραφικό. Για παράδειγμα, το τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών στα Ιωάννινα έχει 5ετή διάρκεια φοίτησης ενώ Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών στο Ηράκλειο και Επιστήμης των Υλικών στην Πάτρα 4ετή..! ή για παράδειγμα αν κάποιος δηλώσει το τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ακόμη και αν επιλέξει την κατεύθυνση της Ψυχολογίας πρέπει να γνωρίζει πως δεν μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του Ψυχολόγου», ανέφερε ο κ. Ταουσάνης.
Ο σύμβουλος σταδιοδρομίας της εταιρείας EMPLOY μας δήλωσε ότι οι υποψήφιοι ασφαλώς δεν πρέπει να αδιαφορούν και για τις «διπλές» επαγγελματικές διεξόδους που προσφέρουν ορισμένα τμήματα μέσω της προοπτικής που παρέχουν στους αποφοίτους τους να εργαστούν – πέρα από τον δεδομένο κλάδο που οδηγεί το τμήμα – και ως λογιστές ή οικονομολόγοι λόγω της δυνατότητας ένταξής των αποφοίτων τους στο οικονομικό επιμελητήριο Ελλάδος! Ενδεικτικά αναφέρουμε από το τμήμα Δημόσιας Διοίκησης, το τμήμα εφαρμοσμένης Πληροφορικής, το τμήμα Ναυτιλιακών σπουδών κ.ο.κ.
Κλείνοντας ο κ. Ταουσάνης ανέφερε «πως αναμφίβολα, όλοι οι υποψήφιοι οφείλουν να λάβουν υπόψη τους διάφορες παραμέτρους που σχετίζονται τόσο με την κατάλληλη επιλογή σπουδών αλλά και γενικότερες διαδικαστικές παραμέτρους που σχετίζονται με την συμπλήρωση του μηχανογραφικού και θα μπορούσαν να διευρύνουν και τις επιλογές τους».