«Η λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτική διάκρισης των σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών», τονίζει με δήλωση του στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης.
Οι διαδικασίες αξιολόγησης έτσι όπως προβλέπονταν από το ΠΔ 152/2013 (ΦΕΚ 240/ 5 -11-2013) είχαν στόχο τη μισθολογική και βαθμολογική στασιμότητα των εκπαιδευτικών (άρθρο 16, παρ. 4-5) και συνέβαλαν στη δημιουργία κλίματος ανταγωνισμού στην εκπαιδευτική κοινότητα. Γι’ αυτό αναστέλλονται, καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.
Στο νέο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή των Ελλήνων θα περιλαμβάνεται η αναστολή του σημερινού νομοθετικού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Παράλληλα θα ξεκινήσει διαβούλευση σχετικά με τον τρόπο αποτίμησης του διδακτικού έργου και των τρόπων λειτουργίας των διδακτικών μονάδων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της εργασίας όλων και όχι της τιμωρίας.
Το ΥΠΟΠΑΙΘ μετά από τη διαβούλευση, θα διαμορφώσει σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, με διαπιστωτικό, διαμορφωτικό, παιδαγωγικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα. Σκοπός του προτεινόμενου συστήματος θα είναι η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στις εκπαιδευτικές δομές και στα σχολεία της χώρας.
Σημειώνουμε ότι τα παραπάνω αποτελούν απάντηση σε ερώτηση της κα Κεραμέως της ΝΔ που ζητούσε μεταξύ των άλλων να μάθει αν σκοπεύει το Υπουργείο να καταργήσει εξ ολοκλήρου το ισχύον σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτό καθορίζεται στο ΠΔ 152/2013 ή μόνο μερικές παραμέτρους, δείκτες και προσδιοριστικά στοιχεία.