Μπορεί οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών να τάσσονται κατά της αξιολόγησης και να δείχνουν απροθυμία στη συγκρότηση των ομάδων για την Αυτοαξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου το Υπουργείο όμως έχει αντίθετα σχέδια.
Στο υλικό που διανεμήθηκε στα στελέχη της εκπαίδευσης για την αξιολόγηση υπάρχει ειδική αναφορά στη στάση των εκπαιδευτικών ως προς την αυτοαξιολόγηση. Συγκεκριμένα στα παραδείγματα που δίνονται, ως προς τον χαρακτηρισμό των εκπαιδευτικών, αναφέρεται ότι όσοι δείχνουν πλήρη αδιαφορία για τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης θα χαρακτηρίζονται ελλιπείς σε αντίθεσή με τους συναδέλφους τους που θα πάρουν μέρος στις διαδικασίες.
Συγκεκριμένα πολύ καλοί χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης ενώ όσοι δείξουν τυπικό ενδιαφέρον εντάσσονται στην κατηγορία του επαρκούς. Ακολουθεί ο πίνακας που επιβεβαιώνει τα όσα αναφέρει το newsbeast.gr.
Οι διευθυντές θα ορίσουν τις ομάδες για την ΑΕΕ
Παράλληλα ο Υπουργός Παιδείας, διαπιστώνοντας την αντίθεση χιλιάδων εκπαιδευτικών να πάρουν μέρος στην αξιολόγηση απέστειλε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία οι διευθυντές θα ορίσουν τον αριθμό τη σύνθεση και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες κάθε ομάδας σε περίπτωση που ο σύλλογος διδασκόντων δεν μπορεί να καταλήξει σε απόφαση.
Το δικαίωμα αυτό δίνεται στους διευθυντές από το άρθρο 39, παρ. 15, ΦΕΚ 1340/2002, που αναφέρει:
«Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής».
Μέχρι τις 4 Απριλίου η συγκρότηση των ομάδων για την ΑΕΕ
Στην εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας ορίζονται και τα χρονοδιαγράμματα σύμφωνα με τα οποία οι σχολικές μονάδες καλούνται να έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκρότησης των ομάδων μέχρι 4-4-2014. Στη συνέχεια και μέχρι 31-5-2014, ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να συνεδριάσει και αφού λάβει υπόψη του τις εισηγήσεις των ομάδων εργασίας, μέσα από ανοικτό διάλογο, να προβεί στην γενική εκτίμηση της σχολικής μονάδας με την αποτύπωση των 15 δεικτών καθώς επίσης να αποφασίσει για τα σχέδια δράσης που θα υλοποιηθούν το επόμενο έτος.
Στον Υπουργό Παιδείας θα αποσταλούν τα σχολεία που δε συγκρότησαν ομάδες
Η τελική έκθεση αυτο αξιολόγησης θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι τέλους του διδακτικού έτους. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, καλούνται μέχρι 11-4-2014 να αποστείλουν στον Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού πίνακα με τα σχολεία στα οποία τυχόν δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκρότηση των ομάδων εργασίας.
Η συμβολή των γονιών στην αξιολόγηση και οι δράσεις των «εξαιρετικών εκπαιδευτικών»
Εκτός από τα όσα αφορούν την αξιολόγηση ενδιαφέρον έχουν και τα παραδείγματα που δίνονται για τις τυπικές υπαλληλικές σχέσεις. Πολύ καλός χαρακτηρίζεται ο εκπαιδευτικός που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή του στον καθαρισμό – εξωραϊσμό του προαύλιο χώρου του σχολείου. Αντίθετα όποιος επικαλείται την αρχαιότητά του και δείχνει αδιαφορία θα χαρακτηρίζεται ελλιπής.
Η στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στους γονείς αποτελεί κριτήριο για τον χαρακτηρισμό τους ως ελλιπείς, επαρκείς, πολύ καλοί. Δίνεται μάλιστα ως παράδειγμα ότι επαρκής είναι ο εκπαιδευτικός που συμμετέχει στις διαδικασίες ενημέρωσης ενώ πολύ καλός είναι ο εκπαιδευτικός που θα αναπτύξει υψηλότερα επίπεδα επικοινωνίας με τους γονείς, πέραν των τυπικών υποχρεώσεων. Για παράδειγμα Εκπαιδευτικός βρίσκεται σε επικοινωνία με τους γονείς για να αντιμετωπίσουν από κοινού θέματα της σχολικής μονάδας, αλλά και πιο εξειδικευμένα που μπορεί να αφορούν μεμονωμένες υποθέσεις, για π.χ. οι γονείς διασφαλίζουν κουστούμια για θεατρική παράσταση.
Ακολουθούν πίνακες με τους χαρακτηρισμούς καθώς και παραδείγματα:
Βέλγιο: «Η ανάπτυξη της κοινής εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής της ΕΕ απαιτεί την παράλληλη ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας» υπογραμμίζει σε συνέντευξή του ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος
«Η ανάπτυξη της Κοινής Εξωτερικής Πολιτικής Άμυνας και Ασφαλείας (ΚΕΠΑΑ) της ΕΕ απαιτεί, εκτός της πολιτικής, θεσμικής και νομικής της στήριξης, την παράλληλη ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, απαιτείται η δημιουργία μιας πραγματικής εσωτερικής αγοράς, η οποία θα διασφαλίζει και θα προωθεί την επί ίσοις όροις πρόσβαση όλων των ευρωπαϊκών αμυντικών βιομηχανιών, χωρίς αποκλεισμούς και διακριτική μεταχείριση».
Αυτό υπογραμμίζει ο υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος σε συνέντευξή του προς το έντυπο ευρωπαϊκής ενημέρωσης Agence Europe, Europe.
Κληθείς να καταθέσει τις εκτιμήσεις του όσον αφορά τα αποτελέσματα του Συμβουλίου Κορυφής του Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την Κοινή Ευρωπαϊκή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας, ο Δ. Αβραμόπουλος επισημαίνει ότι κατά την άποψή του τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Κοινή Πολιτική Ασφάλειας και Άμυνας μπορούν να εκκινήσουν μια διαδικασία με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της εν λόγω πολιτικής.
«Οφείλουμε να είμαστε πραγματιστές και πρακτικοί στην προσέγγιση μας, και, ταυτόχρονα, να κάνουμε ό,τι μπορούμε για την ανάπτυξη της κοινής μας πολιτικής ασφάλειας και άμυνας στη βάση των συμπερασμάτων. Έχουμε πολλή δουλειά στο πλαίσιο των κατευθύνσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου. Τα συμπεράσματα αυτά θα βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη της ΚΕΠΑΑ ως τον Ιούνιο του 2015, εποχή που οι Αρχηγοί Κρατών και Κυβερνήσεων θα επανέλθουν στο θέμα της ασφάλειας και της άμυνας», σημειώνει ο Έλληνας υπουργός.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ποιοι από τους 49 στόχους που έχουν τεθεί για τα ευρωπαϊκά όργανα και για τα κράτη μέλη έχουν μεγαλύτερη προτεραιότητα, ο κ. Αβραμόπουλος αναφέρει: «Λαμβάνοντας υπόψη το θεσμικό πλαίσιο που ορίζει η Συνθήκη της Λισσαβόνας, αποδίδουμε, κατά τη διάρκεια της Προεδρίας μας, ιδιαίτερη σημασία σε ορισμένα ζητήματα, όπως η ανάπτυξη των στρατιωτικών δυνατοτήτων, η κυβερνοασφάλεια, η βιωσιμότητα του τομέα της άμυνας, καθώς και η θαλάσσια ασφάλεια και η ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας».
Ερωτηθείς για τα συμπεράσματά του όσον αφορά το Άτυπο Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα σε σχέση με την εφαρμογή των κατευθύνσεων που έθεσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, ο Υπουργός τονίζει τη σημασία της θαλάσσιας ασφάλειας, θέμα το οποίο αποτελεί προτεραιότητα και της Ελληνικής Προεδρίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος σημειώνει ότι κατά το Άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών Άμυνας στην Αθήνα, οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν την ανάγκη να διατηρηθεί η δυναμική που έχει αναπτυχθεί στον τομέα αυτό και υπογράμμισαν τα βήματα που έχουν γίνει στο θέμα της ευρωπαϊκής στρατηγικής για την ασφάλεια στη θάλασσα, την έγκαιρη αντίδραση, την ενίσχυση των δυνατοτήτων των περιφερειακών εταίρων, καθώς και την ανάπτυξη ενός πλαισίου δράσης για την εδραίωση μιας πιο συστηματικής και μακροπρόθεσμης συνεργασίας στο πλαίσιο της ΕΕ.
Σε ερώτηση σχετικά με το ρόλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον τομέα της άμυνας, σε συνέχεια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου, κατά το οποίο χαιρετίστηκαν οι αρμοδιότητες της Επιτροπής σε μια σειρά θεμάτων που σχετίζονται με την άμυνα, όπως η εσωτερική αγορά, η έρευνα και η τεχνολογία, η ασφάλεια του ανεφοδιασμού κ.α., ο υπουργός υπογραμμίζει ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο έθεσε τους μελλοντικούς άξονες της ΚΕΠΑΑ σε όλα τα επίπεδα, με σκοπό να καταστεί η ΕΕ αποτελεσματικός «προμηθευτής» ασφάλειας. Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος σημειώνει ότι η ανάπτυξη της ΚΕΠΑΑ απαιτεί, εκτός της πολιτικής, θεσμικής και νομικής της στήριξης, την παράλληλη ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας. Ως εκ τούτου, απαιτείται η δημιουργία μιας πραγματικής εσωτερικής αγοράς, η οποία θα διασφαλίζει και θα προωθεί την επί ίσοις όροις πρόσβαση όλων των ευρωπαϊκών αμυντικών βιομηχανιών, χωρίς αποκλεισμούς και διακριτική μεταχείριση. Η Επιτροπή, σημειώνει ο υπουργός, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και του ρυθμιστικού της ρόλου, μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας εντός της κοινής αγοράς. Κύριο επίσης έργο της Επιτροπής, είναι η επεξεργασία μιας πρότασης προπαρασκευαστικών δράσεων στον τομέα της «έρευνας για την ΚΕΠΑΑ», καθώς και η εξέταση των δυνατοτήτων των κρατών μελών να αναπτύξουν συνέργειες στον εν λόγω τομέα. Ο υπουργός καταλήγει επισημαίνοντας ότι, μολονότι οι δράσεις αυτές αναμένονται περιορισμένες από πλευράς χρηματοδότησης και διάρκειας, θα επιτρέψουν στην Επιτροπή να στηρίξει την έρευνα με τρόπο ενισχυτικό των στρατιωτικών προτεραιοτήτων και αναγκών, υπερβαίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον πολιτικό, μη στρατιωτικό, χαρακτήρα του προγράμματος «Ορίζοντας 2020».