Αίρεται με βούλευμα του συμβουλίου εφετών Χαλκίδας η κατάσχεση του φορτίου πετρελαίου από το ρωσικό δεξαμενόπλοιο pegas ή lana με σημαία Ιράν που βρίσκεται στα ανοιχτά της Καρύστου και στο οποίο έχει απαγορευθεί προσωρινά ο απόπλους από τις λιμενικές Αρχές. Το επίσημο έγγραφο των δικαστικών Αρχών επιδόθηκε χθες τα μεσάνυχτα στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με αυτό και όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις του πληρεξούσιου δικηγόρου της εταιρείας «saman costar samirom servises construction executive company» και διατάσσει την απόδοση του φορτίου πετρελαίου από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy» που βρίσκεται στα ανοιχτά του Πειραιά στο «pegas η lana».
Σημειώνεται ότι, πριν από λίγες ημέρες, οι αμερικανικές δικαστικές Αρχές, μετά από αίτημά τους προς τις ελληνικές δικαστικές Αρχές και συγκεκριμένα προς το πρωτοδικείο Χαλκίδας, είχαν ζητήσει τη δέσμευση του φορτίου του pegas, στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από αμερικανικής πλευράς εναντίον του Ιράν.
Tο πλοίο είχε φορτώσει 104.134 μετρικούς τόνους crude oil από το λιμάνι Sohar του Ομάν.
Οι αμερικανικές Αρχές, αφού έγινε δεκτό το δικαστικό του αίτημα από τις ελληνικές δικαστικές Αρχές, είχαν αποστείλει στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το pegas ανοιχτά της Καρύστου ναυλωμένο δεξαμενόπλοιο, προκειμένου να μεταφορτώσει ένα μέρος του φορτίου.
Κοντά στο pegas βρίσκεται και δεύτερο δεξαμενόπλοιο που αναμενόταν και αυτό να παραλάβει συγκεκριμένη ποσότητα πετρελαίου αυτές τις ημέρες.
Σημειώνεται ότι η νέα δικαστική απόφαση δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ που παραμένουν υπό κράτηση από τους «Φρουρών της Επανάστασης» ανοιχτά του ιρανικού λιμανιού Bandar Abbas.
Πρόκειται για τα δύο ελληνόκτητα tankers (Delta Poseidon και Prudent Warrior) που κρατούν οι Φρουροί της Επανάστασης. Στα δύο πλοία βρίσκονται 48 άτομα πλήρωμα, εκ των οποίων 10 Έλληνες και ένας Κύπριος. Τα μέλη των πληρωμάτων είναι καλά στην υγεία τους, ενώ υπήρχε δυνατότητα επικοινωνίας με τις εταιρείες.
Πηγή φωτογραφίας: Marine Traffic