Σε αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα ζουν οι εκπαιδευτές οδήγησης βλέποντας τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται και τη ζήτηση για διπλώματα συνεχώς να μειώνεται. Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού και τον καιρό που έμειναν κλειστές οι σχολές οδηγών οι επαγγελματίες του κλάδου τονίζουν πως πλέον η αύξηση των τιμών για τα διπλώματα οδήγησης αποτελεί για αυτούς μονόδρομο καθώς τα έξοδα είναι ήδη πολλά και αδυνατούν να τα καλύψουν.
«Από το 2010 που στην Ελλάδα ξέσπασε η οικονομική κρίση οι τιμές των διπλωμάτων οδήγησης έπεσαν πολύ και δεν ανέβηκαν ξανά. Πριν τις ανατιμήσεις της βενζίνης είχαν ήδη αυξηθεί τα λειτουργικά μας έξοδα. Οι σχολές προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε τις αυξήσεις ώστε να μην ανεβάσουμε τις τιμές μας. Πλέον όμως δεν έχουμε άλλη επιλογή» εξηγεί στο Newsbeast o εκπαιδευτής οδηγών Κωνσταντίνος Παππάς, ο οποίος διατηρεί σχολή οδηγών στο κέντρο της Χαλκίδας.
«Με την τιμή της βενζίνης κοντά στα 2,30 ευρώ το λίτρο, καλούμαστε να ανεβάζουμε τις τιμές διότι η εργατοώρα μας δεν είναι εφικτό να καλυφθεί» επισημαίνει ο εκπαιδευτής οδήγησης των Σχολών Οδηγών Κωνσταντίνος Δ. Παππάς.
«Δεν είναι μόνο το μάθημα και το αυτοκίνητο. Εμείς οφείλουμε να ανταπεξέλθουμε και στα πάγια έξοδα της σχολής» αναφέρει.
«Αυτή τη στιγμή περίπου ένα δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου (στις μεγαλουπόλεις) κυμαίνεται από 700 μέχρι 1.000 ευρώ. Τα παράβολα έχουν συγκεκριμένες τιμές και είναι στα 138 ευρώ (για το αυτοκίνητο) ενώ από 10 ευρώ κοστίζει ο κάθε γιατρός. Η τιμή του διπλώματος σαφώς εξαρτάται από τη σχολή, από τις υπηρεσίες που αυτή παρέχει αλλά και από την εμπειρία του εκπαιδευτή. Για το δίπλωμα μηχανής οι τιμές εξαρτώνται από το εάν ο υποψήφιος οδηγός αρχικά διαθέτει δίπλωμα αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που διαθέτει και επιθυμεί να κάνει επέκταση, μαζί με τα παράβολα και την αμοιβή του δασκάλου κοστίζει περίπου από 300 έως 450 ευρώ» τονίζει.
«Δεν ξέρουμε ακόμη κατά πόσο θα ανέβουν οι τιμές, θα πρέπει να προηγηθούν συζητήσεις ώστε να το δούμε. Καταλαβαίνουμε όμως ότι πλέον δεν βγαίνουμε» επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Παππάς.
«Η ζήτηση για τα διπλώματα οδήγησης έχει πέσει πάρα πολύ»
«Τα τελευταία χρόνια η δουλειά μας μπορούμε να πούμε πως έχει γίνει εποχιακή. Τους ανοιξιάτικους και τους καλοκαιρινούς μήνες παρατηρούμε πως το ενδιαφέρον αυξάνεται και τους χειμερινούς μήνες πέφτει» σημειώνει ο εκπαιδευτής οδηγών που μίλησε στο Newsbeast.
«Γενικά η πελατεία μας έχει αυξομειωθεί. Εν μέσω κορονοϊού παραμείναμε κλειστοί για αρκετούς μήνες» αναφέρει.
«Το καλοκαίρι που πέρασε όλες οι σχολές δουλέψαμε πολύ. Η εν λόγω κίνηση όμως δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της πορείας της δουλειάς μας καθώς ο κόσμος ήρθε μαζεμένος. Ήταν ήδη στην αναμονή επτά σχεδόν μήνες» εξηγεί.
«Μέχρι τον Οκτώβριο κατάφερε να απορροφηθεί ο κόσμος που περίμενε να δώσει για δίπλωμα οδήγησης από πριν τα lockdowns. Από τότε όμως παρατηρούμε δραματική πτώση στη ζήτηση» υπογραμμίζει ο Κωνσταντίνος Παππάς.
«Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων μας έχουν γονατίσει»
«Κανονικά από την άνοιξη θα έπρεπε να υπάρχει κίνηση και εμείς βλέπουμε ότι δεν υπάρχει καθόλου ζήτηση. Δεν χτυπούν καν τα τηλέφωνα. Καταλαβαίνουμε πως οι πολίτες δεν είναι εύκολο να κάνουν μια τέτοια επένδυση από τη στιγμή που δεν ξέρουν εάν θα μπορέσουν να συντηρούν το όχημά τους» επισημαίνει. «Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων έχουν γονατίσει όλους τους εκπαιδευτές» σημειώνει ο Κωνσταντίνος Παππάς ο οποίος είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών Εύβοιας – Βοιωτίας.
«Ο Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών Εύβοιας – Βοιωτίας βλέπει θετικά τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης να διαθέσει σημαντικούς πόρους για την ελάφρυνση των ελληνικών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων» υπογραμμίζει.
«Θα θέλαμε όμως να επισημάνουμε ότι κρίνεται απαραίτητη και η ενίσχυση των σχολών οδηγών με επιδότηση ειδικού σκοπού όπως δόθηκε στα ταξί, καθώς και εμείς βασιζόμαστε για την εργασία μας στα ορυκτά καύσιμα. Είναι σαφές ότι χωρίς τη βοήθεια του Κράτους το υπέρογκο ποσό των καυσίμων θα μετακυλιστεί στον μαθητή με δυσοίωνες συνέπειες για τον κλάδο μας» δηλώνει κλείνοντας ο Κωνσταντίνος Παππάς.