Η ομάδα της Google καλείται να δώσει απαντήσεις και λύσεις σε ζητήματα που σχετίζονται με την αξιοποίηση του διαδικτύου από επαγγελματίες στο χώρο του τουρισμού, σε εκδήλωση – σεμινάριο που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, έχοντας μάλιστα σπάσει ρεκόρ συμμετοχής.
Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι οι πρώτοι που αναζητούν στοιχεία για την περιοχή της Μακεδονίας στο ίντερνετ είναι οι Γερμανοί ενώ ανεβαίνει αισθητά και το ποσοστό των κατοίκων από τις βαλκανικές χώρες; Ή για το μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώνουν όσοι έρχονται στη Θεσσαλονίκη για την ύπαρξη πολιτιστικών διαδρομών περιπάτων και μονοήμερων εκδρομών;
«Το διαδίκτυο αυτή τη στιγμή προσφέρει μεταξύ άλλων, δωρεάν εργαλεία τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ακόμη και μια μικρή τουριστική επιχείρηση για να γίνει ανταγωνιστική», είπε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της Google Ελλάδος, Διονύσης Κολοκοτσάς. «Χρειάζεται ωστόσο, να αντιληφθούμε τις δυνατότητες που παρέχουν και να τα αξιοποιήσουμε», πρόσθεσε.
Στόχος του σεμιναρίου είναι αφενός να ενημερωθούν οι συμμετέχοντες για τις προτιμήσεις των τουριστών και αφετέρου να προσαρμόσουν σε αυτές τις υπηρεσίες τους, με «σύμμαχο» πάντα την τεχνολογία.
«Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μπορεί κάποιος – για παράδειγμα- να μεταφράσει τη σελίδα της επιχείρησής του στη γλώσσα της χώρας από την οποία προέρχονται οι περισσότεροι τουρίστες ή να ενσωματώσει στοιχεία που θα μπορούσαν να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες έχοντας ενημερωθεί για τα ενδιαφέροντάς τους», σημείωσε η Δήμητρα Χριστοδούλου, διευθύντρια Μικρο-Μεσαίων Επιχειρήσεων της Google Ελλάδος.
Μερικά από τα πιο σημαντικά εργαλεία –η χρήση των οποίων είναι δωρεάν- είναι οι χάρτες της Google (google maps), το you tube και το Google my business (local page).
Η χρήση τους, όπως λένε οι αρμόδιοι, διευκολύνει την προβολή μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο και την κάνει «ορατή» σε εκείνους που ανατρέχουν στη μηχανή αναζήτησης της Google.
Στη Θεσσαλονίκη, περισσότερα από 650 άτομα έχουν δηλώσει συμμετοχή στο σεμινάριο που γίνεται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online». Η πρωτοβουλία αυτή διοργανώνεται από τη Google σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
«Στόχος μας είναι να καθιερώσουμε δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», δήλωσε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και πρόσθεσε: «Βασικά εργαλεία που αξιοποιούμε προς αυτή την κατεύθυνση είναι η καινοτομία και οι δυνατότητες που μας δίνουν οι ψηφιακές τεχνολογίες και το διαδίκτυο. Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υποστηρίζει την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online» της Google, που παρέχει δωρεάν στις τουριστικές επιχειρήσεις τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και τα διαδικτυακά εργαλεία που μπορούν να συμβάλουν με ουσιαστικό τρόπο στην ενίσχυση και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους σε ολόκληρη τη διάρκεια του έτους».
Σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν ήδη στην Καλαμάτα, τη Μύκονο και την Κέρκυρα. Ακολουθεί η Ρόδος στις 24 Απριλίου και η Αθήνα στις 29 Απριλίου.
Τι ψάχνουν περισσότερο στην μηχανή αναζήτησης της Google για τη Θεσσαλονίκη οι τουρίστες;
Τρία από τα πρώτα πράγματα που ψάχνει κάποιος σχετικά με τη Θεσσαλονίκη στη μηχανή αναζήτησης της Google είναι οι δραστηριότητες που υπάρχουν, οι οργανωμένες πεζοπορίες και οι εκδρομές στα Μετέωρα. Ακολουθεί η αναζήτηση πληροφοριών για: μεταφορές από/προς το αεροδρόμιο, μονοήμερες εκδρομές γενικά από τη Θεσσαλονίκη, δραστηριότητες στην Καβάλα και εκδρομές/δραστηριότητες στη Βεργίνα.
Τα στοιχεία αυτά αφορούν τις δέκα χώρες που έκαναν τις περισσότερες αναζητήσεις για την περιοχή της Μακεδονίας τον προηγούμενο χρόνο. Στις χώρες αυτές, την πρώτη θέση έχει η Γερμανία, τη δεύτερη η Βρετανία, την τρίτη η Ιταλία ενώ ακολουθούν με την εξής σειρά: Ρωσία, ΗΠΑ, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γαλλία, Κύπρος και Σκόπια.