Οι τραγικές, μεσαιωνικές εικόνες που εκτυλίχθηκαν λίγο πριν τις 21.00 το βράδυ της Κυριακής 12/12 πίσω από τα δικαστήρια της Χαλκίδας, όπου αρνητές του κορονοϊού και αντιεμβολιαστές, κυρίως γονείς, μαζεύτηκαν για να «διαμαρτυρηθούν» καίγοντας ένα παιδικό παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά έχουν προκαλέσει σοκ όχι μόνο στην εκπαιδευτική κοινότητα αλλά σε ολόκληρη την κοινωνία.
Εκτός από το παραμύθι του πασίγνωστου στην Ελλάδα συγγραφέα παιδικών με τίτλο «Όχι! Δεν θα μας μπείτε στη μύτη!» το οποίο μοιράζεται δωρεάν στα σχολεία, οι αρνητές έριξαν ακόμα στην πυρά, μάσκες, rapid test και φυσικά φωτοαντίγραφα του άρθρου 120 του Συντάγματος πίσω από το οποίο έχουν «οχυρωθεί» τον τελευταίο καιρό οι αρνητές του κορονοϊού με βασικούς τους εκφραστές τους «Θεματοφύλακες του Συντάγματος».
Όσον αφορά στο παραμύθι, κατά τους γονείς που συμμετείχαν στην εξωφρενική αυτή διαμαρτυρία, αυτό κάνει προπαγάνδα στα μικρά παιδιά, λέγοντάς τους να μην πλησιάζουν τους ηλικιωμένους παππούδες τους για να μην τους κολλήσουν κορονοϊό.
Όπως έλεγε ένας από τους γονείς που φαίνεται στο video που δημοσίευσε το evoiathema.gr, το οποίο και αποκάλυψε το θέμα: «το παραμύθι λέει ότι ο κορονοϊός είναι κάτι που πρέπει να έχουμε έξω από το σπίτι μας και εμείς να καθόμαστε μέσα στο σπίτι. Δεν θα κάτσω μέσα, όχι φίλε μου Τριβιζά όχι κύριε Τσιόδρα, κατάλαβες;»
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Newsbeast οι γονείς εμφανίστηκαν ξαφνικά και απροειδοποίητα στο σημείο χωρίς να έχει προπαγανδιστεί καθόλου τις προηγούμενες μέρες η δράση τους. Η συσπείρωση τους κατά πως εικάζουν οι πηγές μας στην πόλη, έγινε μέσα από τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης στις κλειστές- ιδιωτικές ομάδες που κατά βάση συγκροτούν οι αρνητές, οι οποίοι συχνά έχουν κοινό χαρακτηριστικό ένα συγκεκριμένο σχολείο που πηγαίνουν τα παιδιά τους. Τα απροειδοποίητα αλλά στοχευμένα «χτυπήματα» τα οποία έχουν πρώτα οργανωθεί μυστικά στα socila media είναι ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται.
Το πλήθος των διαμαρτυρόμενων πάντως δεν ήταν αμελητέο μιας και στη συγκέντρωση συμμετείχαν περί τα 100 άτομα. Ανάμεσα τους, υπήρχαν και μεγαλύτερης ηλικίας πολίτες, κάποιοι από αυτούς αμενβολίαστοι υγειονομικοί στο νοσοκομείο της Χαλκίδας. Στο εν λόγω νοσηλευτικό ίδρυμα, 45 ανεμβολίαστοι υγειονομικοί όλων των ειδικοτήτων- γιατροί, νοσηλευτές, εργαζόμενοι σε καθαριότητα κτλ- βρίσκονται σε αναστολή. Το σύνολο των εργαζομένων σε αυτό το νοσοκομείο είναι περίπου 700 άτομα. Μάλιστα, πριν από κάποιους μήνες έχασε τη ζωή του και ένας ανεμβολίαστος νοησηλευτής εργαζόμενος στο συγκεκριμένο νοσοκομείο.
Τι λέει το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά και γιατί έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις
Το συγκεκριμένο παραμύθι μετουσιώθηκε πριν από λίγο καιρό και σε διαδικτυακή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Στην περιγραφή της παράστασης, ο συγγραφέας του βιβλίου σημειώνει: «Τα σημερινά παιδιά είναι οι αυριανοί έφηβοι. Αν από νωρίς διαμορφώσουν ορθούς τρόπους σκέψης και συμπεριφοράς, θωρακίζονται διανοητικά και, όταν σε λίγα χρόνια εισέλθουν στο στάδιο της εφηβείας, είναι πολύ πιο πιθανό να φέρονται υπεύθυνα και πολύ πιο δύσκολο να καθίστανται έρμαια ανυπόστατων διαδόσεων. Το έργο μου αυτό τον σκοπό έχει· να προετοιμάσει τα παιδιά για τις πραγματικότητες μιας νέας εποχής. Μέσα από μια διασκεδαστική και αλληγορική ιστορία εκφράζει κοινές εμπειρίες των παιδιών της χώρας μας, τα οποία, λόγω της πανδημίας, βιώνουν περιόδους αποκλεισμού στα σπίτια, μακριά από το σχολείο, τους φίλους και συμμαθητές τους».
Σημειώνεται πως το παραμύθι που μοιράζεται δωρεάν από τον περασμένο Νοέμβριο στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία όλης της χώρας (μερικές σχολικές μονάδες το είχαν προμηθευτεί πέρυσι τον Απρίλιο και Μάιο) κυκλοφόρησε έπειτα από πρωτοβουλία και συνεργασία των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας ενώ στην έκδοση του συνέβαλε και ο καθηγητής Παθολογίας- Λοιμώξεων της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και επικεφαλής στη διαχείριση του κορονοϊού στην Ελλάδα, Σωτήρης Τσιόδρας. Στο εισαγωγικό σημείωμα του παραμυθιού ο καθηγητής ανάμεσα σε άλλα σημειώνει: «Αγαπημένο μου παιδί, όπως θα δεις και σε τούτη εδώ την ιστορία έχουμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε και είναι στο χέρι μας να κατατροπώσουμε τον δόλιο και αόρατο ιό! Και τώρα που έχουμε το εμβόλιο, αλίμονό του!»
Στην πραγματικότητα, η δυσαρέσκεια των αρνητών γονιών με αυτό το βιβλίο εκδηλώνεται εδώ και μήνες στα social media με την κριτική να εστιάζει στο γεγονός πως παρουσιάζεται ως φυσιολογική η έκτακτη συνθήκη της κοινωνικής αποστασιοποίησης, αλλά πάνω από όλα η αντίρρηση έχει να κάνει με τις συμβουλές στους μαθητές για το πώς να συμπεριφέρονται σε παππούδες και γιαγιάδες. – βλ. για παράδειγμα ένα σημείο (αναφερόμενο για το πως χτυπά ο κορονοϊός τους ηλικιωμένους):
Εκπαίδευση: o βασικός «τόπος» συσπείρωσης των αρνητών
Η Γιώτα Βενετοπούλου, μέλος της ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) δηλώνει στο Newsbeast σοκαρισμένη με το γεγονός. Όπως μας λέει η ίδια: «αυτό που συνέβη στην Χαλκίδα μας γυρίζει χιλιετίες πίσω. Είναι εικόνες που όσα χρόνια είμαστε δάσκαλοι δεν τις έχουμε ξαναδεί ποτέ. Αν οι γονείς έχουν ενστάσεις για το ο,τιδηποτε ας τις κάνουν πολιτισμένα όπως πρέπει. Το να καις ένα βιβλίο είναι πράξη μεσαιωνική και το να βλέπουν κάτι τέτοιο οι μαθητές μέσα από τις τηλεοράσεις είναι ο, τι χειρότερο μπορεί να κάνεις ένας γονιός όχι μόνο στο παιδί του αλλά και στα υπόλοιπα που εκτίθενται σε αυτές τις εικόνες».
Η κα Βενετοπούλου σημειώνει πάντως ανήσυχη πως τα σχολεία αποτελούν εδώ και μήνες πεδίο… δόξης λαμπρό για τους αρνητές γονείς με τελευταίο τρομερό περιστατικό τη σύλληψη ενός καθηγητή πριν από λίγες ημέρες σε γυμνάσιο στην Πιερία. «Συμβαίνουν τραγικά πράγματα από γονείς γύρω από τα σχολεία» μας λέει η κα Βενετοπούλου και συμπληρώνει: «Αναρωτιέται κανείς από αυτούς τους γονείς τι αντίκτυπο έχουν όλα αυτά στα παιδιά; Την επόμενη μέρα του περιστατικού στην Πιερία πολλοί μαθητές δεν ήθελαν να πάνε στο σχολείο τους. Όλες αυτές οι πράξεις προκαλούν αρνητικά συναισθήματα για την εκπαίδευση. Έχουν φτάσει να εκτοξεύουν απειλές μέσω των social media για επίταξη σχολείων!»
Το παρακάτω ποστ που κάνει λόγο για επίταξη σχολείων προέρχεται από τον λογαριασμό στο facebook ενός εκ των 11 δραστών που απολογήθηκαν στον ανακριτή Κατερίνης για το περιστατικό στο Γυμνάσιο Πιερίας: