Συνεχίζεται η χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, με στόχο την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, καθώς από σήμερα ανοίγουν τα λούνα παρκ, οι παιδότοποι και τα spa.
Επιπλέον, στο λιανεμπόριο αυξάνεται ο αριθμός των πελατών μέσα στα εμπορικά καταστήματα και προβλέπεται ένα άτομο ανά 16 τ.μ.
Παράλληλα, από 1η Ιουλίου επαναλειτουργούν οι κλειστοί κινηματογράφοι, αλλά με 50% πληρότητα και είσοδο είτε για εμβολιασμένους είτε με αρνητικό self test.
Χαλαρώνουν κι άλλο τα μέτρα: Το μέλλον της διανομής των self test και τα «προνόμια» στους εμβολιασμένους
Δύο από τα ζητήματα που βρίσκονται στο προσκήνιο είναι η διανομή των self test και τα «προνόμια» που εξετάζει η κυβέρνηση για τους πλήρως εμβολιασμένους.
Σχετικά με το πρώτο ζήτημα, σταματάει η διανομή τους από τα φαρμακεία, με την Αχαΐα να βάζει στη «μάχη» τα σούπερ μάρκετ, κάτι που κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει και στην Αττική.
Αναφορικά με το δεύτερο ζήτημα, εκτός από την πλήρη απελευθέρωσή τους από τα self test, οι πλήρως εμβολιασμένοι θα έχουν τη δυνατότητα να πετάξουν τη μάσκα κατά την προπόνηση στα γυμναστήρια, αλλά και να εισέρχονται στους κλειστούς κινηματογράφος μόνο με την επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού.
«Έσχατη λύση ο υποχρεωτικός εμβολιασμός»
Τις συστάσεις της αναφορικά με το θέμα που έχει τεθεί για υποχρεωτικό εμβολιασμό σε συγκεκριμένες κατηγορίες έκανε η Επιτροπή Βιοηθικής.
Συγκεκριμένα, προτείνει μια προσέγγιση «κλιμακούμενης πρωτοβουλίας» από την πλευρά της Πολιτείας, με εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, μέτρα ενθάρρυνσης και αποθάρρυνσης και ως έσχατη λύση την πρόβλεψη της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού.
Αναλυτικά, συστήνει:
α) Προσαρμοσμένες σε κάθε επαγγελματική ομάδα (ιατροί, νοσηλευτές, εργαστηριακοί, προσωπικό μονάδων φροντίδας, κ.λπ.) εκστρατείες στοχευμένης ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για εκούσιο εμβολιασμό, οι οποίες βασίζονται σε επιστημονικά στοιχεία που επικαιροποιούνται συνεχώς, με προϋπόθεση την προηγούμενη κατανόηση των φόβων και των γενικότερων αντιλήψεων.
β) Μέτρα ενθάρρυνσης/αποθάρρυνσης που θα μπορούσαν να σχεδιαστούν από την Πολιτεία σε συνεργασία με τη διοίκηση των μονάδων υγείας, όπως π.χ. διευκόλυνση του ραντεβού για τον εμβολιασμό, ελαστικότητα στο ωράριο εργασίας τις ημέρες του εμβολιασμού, προτεραιότητα στη επιλογή αδειών, ή υποχρεωτική χρήση διπλής μάσκας και εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
γ) Πρόβλεψη υποχρεωτικότητας ως έσχατη λύση, η οποία πρέπει να έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα και να εφαρμοσθεί μόνον εφόσον τα προηγούμενα μέτρα δεν αποφέρουν σημαντική αύξηση του ποσοστού εμβολιασμού. Η ακριβής εφαρμογή τέτοιου μέτρου αφενός πρέπει να ορίζεται με βάση το εργατικό ή το δημόσιο δίκαιο, αφετέρου απαιτεί να συνυπολογίζονται τυχόν συνέπειες στον καταμερισμό καθηκόντων και στελέχωση των δομών σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, ώστε να αποφεύγεται η υπολειτουργία των τελευταίων ή η εργασιακή επιβάρυνση των άλλων εργαζομένων.
Η Επιτροπή επισημαίνει ότι η παραπάνω σύσταση αφορά μόνο στις συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες του προσωπικού των μονάδων υγείας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και στο προσωπικό μονάδων περίθαλψης ευπαθών ομάδων. Τέλος η Επιτροπή τονίζει ότι, με το πέρασμα του χρόνου, η διστακτικότητα έναντι των εμβολίων κατά της COVID-19, τόσο για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες όσο και για τον γενικό πληθυσμό, παρουσιάζει δυναμική μείωσης όπως υποδεικνύουν τα καθημερινά στοιχεία εμβολιασμού στην Ελλάδα, γεγονός που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στην εφαρμογή των παραπάνω επιλογών.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη τη σύσταση για την υποχρεωτικότητα εμβολιασμού