Στην εφηβεία της ήταν πολύ φίλη με την κόρη του Μ. Καραγάτση, Μίνα. Κάποιο απόγευμα που τα κορίτσια μελετούσαν, εκείνος τις πλησίασε και ρώτησε τη Ξένια Καλογεροπούλου αν θα ήθελε να γίνει συγγραφέας. «Φυσικά», απάντησε εκείνη, όμως, ο συγγραφέας της «Μεγάλης Χίμαιρας», του «Γιούγκερμαν» καθώς και του «Δέκα», τη ρώτησε: «Έχεις κάτι να πεις;».
Η Ξένια Καλογεροπούλου σε εκείνη την ηλικία, όπως έχει πει, δεν έβρισκε μια ιστορία που θα αισθανθεί την ανάγκη να αφηγηθεί, δεν έβρισκε κάτι που πραγματικά ήθελε να πει. Το ανακάλυψε, όπως παραδέχεται, πολύ αργότερα.
Ο πατέρας της ήταν ιδιωτικός υπάλληλος και λάτρευε τα βιβλία. Είχε μία τεράστια βιβλιοθήκη, την οποία αξιοποιούσε η έφηβη κόρη του. Η μητέρα της ήταν ζωγράφος. Έτσι, στο σπίτι τους έμπαιναν διαρκώς άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών. Ο Άγγελος Προκοπίου, σε μία ομιλία του που παρακολουθούσε κι εκείνη, την αποκάλεσε «το κεφάλι της ελληνικής ζωγραφικής». Άλλωστε, είχε γίνει το μοντέλο πολλών γλυπτών και ζωγράφων.
Σε ένα πάρτι, όταν ήταν ακόμη μαθήτρια, γνώρισε τον Αλέκο Αλεξανδράκη. «Είστε πολύ όμορφη» της είπε. «Πρέπει να βγείτε στο θέατρο» συνέχισε εκείνος όμως η Ξένια Καλογεροπούλου δεν μπορούσε να καταλάβει ότι η εμφάνιση της ήταν ατού για το ξεκίνημά της αλλά όχι για τη μετέπειτα πορεία της. Γνώρισε τον Κάρολο Κουν και ήθελε να γραφτεί στην σχολή του. Οι γονείς της δεν την άφησαν. Έτσι, πήγε και σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου. Μέχρι σήμερα θεωρεί τη σχολή «χάσιμο χρόνου» και μετανιώνει που δεν σπούδασε στο Θέατρο Τέχνης.
Παρά τις σπουδές που δεν ήθελε, κατάφερε να κάνει πολλά πράγματα τόσο ως ηθοποιός όσο και ως συγγραφέας έργων. Ίδρυσε από το 1972 το θέατρο «Μικρή Πόρτα» και αργότερα έφτιαξε το «Θεατρικό Εργαστήρι Πόρτας», μία σχολή που φοιτούν παιδιά μέχρι την ενηλικίωσή τους.
Η Ξένια Καλογεροπούλου άλλωστε έχει μεταφράσει πολλά θεατρικά έργα κι έχει γράψει πάρα πολλά που μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. Η ηθοποιός πέρασε δυσκολίες αφού αναγκάστηκε το 2013 να αναστείλει τη λειτουργία του θεάτρου της ΄μως φέτος πήρε την απόφαση να το ανοίξει ξανά παρά την κρίση και παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Η ίδια, όπως λέει, ανήκει στην κατηγορία των ηθοποιών που μπορεί να έκαναν τηλεόραση αλλά δεν την… αγάπησαν. «Λατρεύω το θέατρο και τη συγγραφή. Η τηλεόραση ήταν μαρτύριο για μένα. Αυτή η προχειρότητα πιστεύω ότι δεν μου ταιριάζει καθόλου. Έκανα αλλά δεν το ευχαριστιόμουν». Κι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να τους δοθεί επιδότηση από το υπουργείο Πολιτισμού προκειμένου να πάρουν λίγα χρήματα. «Είμαι πολύ απογοητευμένη από την κατάσταση που βιώνουμε», λέει εκείνη.
Τον ελεύθερό της χρόνο τον περνά με τη γάτα της αφού πρόσφατα έχασε το σύζυγό της.
Δείτε εδώ όλα τα πρόσωπα της στήλης «Πού βρίσκεται σήμερα;».