Ο Κατάλογος ΙΚΕΑ έχει μια εκπληκτική ιστορία 70 χρόνων. Με το πέρασμα των χρόνων μετατράπηκε σε ένα εμβληματικό και αγαπημένο έντυπο. Υπήρξε σημαντικός παράγοντας επιτυχίας, ώστε η ΙΚΕΑ να επικοινωνήσει και να δώσει έμπνευση σε πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, προσφέροντας λύσεις επίπλων και προϊόντων. Αλλά οι καιροί αλλάζουν. Τα τελευταία χρόνια η ΙΚΕΑ γίνεται όλο και πιο ψηφιακή, προσβάσιμη από παντού και ο κατάλογος χρησιμοποιείται όλο και λιγότερο. Η ΙΚΕΑ αγκαλιάζει τους νέους τρόπους επικοινωνίας και διάδρασης με περισσότερους ανθρώπους. Καθώς δρομολογούνται ακόμα περισσότερες εξελίξεις, η Inter IKEA Systems B.V., ο παγκόσμιος δικαιοπάροχος ΙΚΕΑ, αποφάσισε να ξεκινήσει ένα καινούριο κεφάλαιο. Να πει αντίο στον Κατάλογο ΙΚΕΑ και να κοιτάξει προς το μέλλον με συγκίνηση.
«Για τους πελάτες μας και τους συναδέλφους μας ο Κατάλογος ΙΚΕΑ είναι ένα έντυπο που φέρει πολλά συναισθήματα, αναμνήσεις και χαρά. Εδώ και 70 χρόνια είναι ένα από τα πιο μοναδικά και εμβληματικά μας προϊόντα, παρέχοντας έμπνευση σε δισεκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο. Το ξεκίνημα ενός νέου κεφαλαίου με τον αγαπημένο μας κατάλογο είναι μια φυσική διαδικασία, καθώς η κατανάλωση μέσων και η συμπεριφορά πελατών έχει αλλάξει. Για να επικοινωνήσουμε διαδραστικά με πολύ περισσότερους, θα συνεχίσουμε να παρέχουμε έμπνευση με τις λύσεις επίπλων μας, με νέους τρόπους», είπε ο Konrad Grüss, Γενικός Διευθυντής, Inter IKEA Systems B.V.
Η ζωή στο σπίτι είναι πιο σημαντική από ποτέ. Τα τελευταία χρόνια έχουν δοκιμαστεί νέες μορφές περιεχομένου του Καταλόγου ΙΚΕΑ και νέοι τρόποι διανομής. Από όλες αυτές τις δοκιμές συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν πλήθος πληροφοριών και διαπιστώσεων από πελάτες και καταστήματα λιανικής ΙΚΕΑ που οδήγησαν στην απόφαση να λήξει με όλο τον σεβασμό η πετυχημένη καριέρα του Καταλόγου ΙΚΕΑ στην έντυπη και ηλεκτρονική του μορφή.
«Τα επόμενά μας βήματα θα εντείνουν την διάδοση των μοναδικών μας γνώσεων, των προϊόντων και των λύσεων της ΙΚΕΑ για την επίπλωση του σπιτιού. Αλλά δεν ξεκινάμε από το μηδέν. Τα τελευταία χρόνια μεταμορφώνουμε πολλές πτυχές της επικοινωνίας και της διάδρασής μας με τους πελάτες μας και συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να βρούμε νέους τρόπους, κανάλια και μέσα για να προσφέρουμε έμπνευση και να επικοινωνήσουμε με ακόμα περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο», είπε ο Konrad Grüss.
Η απόφαση για τον αποχαιρετισμό του Καταλόγου ΙΚΕΑ συμβαδίζει με τη συνεχιζόμενη μεταμόρφωση της ΙΚΕΑ σε μια πιο ψηφιακή και προσβάσιμη μορφή. Η μεταμόρφωση έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Ταυτόχρονα η ΙΚΕΑ έχει βελτιώσει τις ψηφιακές υπηρεσίες της και παρέχει νέες εφαρμογές για μια καλύτερη εμπειρία — όπου κι αν την συναντούν οι πελάτες της.
Στο πλαίσιο της συνολικής μεταμόρφωσης, η ΙΚΕΑ του Ομίλου FOURLIS, έχει προχωρήσει στη δημιουργία μεσαίου μεγέθους καταστημάτων και καταστημάτων «νέας γενιάς» ΙΚΕΑ. Στην πράξη πρόκειται για ανανέωση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα, με μικρότερα, αλλά σύγχρονα καταστήματα, που μπορούν να ενταχθούν εύκολα στον αστικό ιστό, διευκολύνοντας την ταχύτερη πρόσβαση, τη διαδικασία των αγορών, αλλά και την επιλογή μέσα από τη πλήρη γκάμα των προϊόντων ΙΚΕΑ. Το πρώτο κατάστημα μεσαίου μεγέθους, 8000m2, έχει ανοίξει από τον Σεπτέμβριο στη Βάρνα στη Βουλγαρία, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του πρώτου καταστήματος, «νέας γενιάς» στον Πειραιά.
Σημαντικές Ημερομηνίες
- 1951: Ο Ingvar Kamprad εκδίδει τον πρώτο Κατάλογο ΙΚΕΑ στη Σουηδική γλώσσα. Εκτυπώθηκε και διανεμήθηκε σε 285.000 αντίτυπα στη νότια Σουηδία και είχε 68 σελίδες.
- 1998: Ο πρώτος κατάλογος «ΙΚΕΑ Γραφείο» κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο και ήταν μια ειδική έκδοση με εξοπλισμό για επιχειρήσεις/γραφεία. Στόχος τότε ήταν να παρουσιαστεί ολόκληρος ο κατάλογος στο διαδίκτυο, αλλά λόγω της πολυπλοκότητας των συστημάτων τεχνολογίας η παρουσίαση αναβλήθηκε.
- 2000: Ο Κατάλογος ΙΚΕΑ κυκλοφορεί σε έντυπη και σε ψηφιακή μορφή.
- 2001: Το ηλεκτρονικό εμπόριο ξεκινά για πρώτη φορά στην ιστορία της ΙΚΕΑ, στη Σουηδία και τη Δανία.
- 2016: Κορυφαίο έτος για τον Κατάλογο ΙΚΕΑ που διανεμήθηκε σε 200 εκατομμύρια αντίτυπα, 69 διαφορετικές εκδοχές, 32 γλώσσες και σε περισσότερες από 50 αγορές.