Με νομικά μέσα και κοινωνικές συμμαχίες θα επιχειρήσουν να σταματήσουν την προωθούμενη πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) οι εργαζόμενοί του.
Όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η βεβιασμένη και πραξικοπηματική -όπως τη χαρακτηρίζουν- κίνηση του ΤΑΙΠΕΔ, να «ξεπουλήσει» το πλειοψηφικό πακέτο του μετοχικού κεφαλαίου, παρά τις έντονες αντιδράσεις βουλευτών και φορέων της πόλης, δεν συνιστά σε καμία περίπτωση μνημονιακή υποχρέωση ή προαπαιτούμενο της Τρόικας (η οποία, όπως είπαν, έχει ζητήσει μεν την ιδιωτικοποίηση, αλλά δεν έχει υποδείξει τρόπο υλοποίησής της).
«Η κίνηση ίσως γίνεται μετά από προφορική συμφωνία […] προκειμένου να εκταμιευτεί η τελευταία δόση του δανείου. Θα καταθέσουμε αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας; Ασφαλιστικά μέτρα; Και τα δύο; Το συζητάμε με δικηγόρους. Παράλληλα, θα αναζητήσουμε πολιτικές και κοινωνικές συμμαχίες με φορείς και θα κινηθούμε και αγωνιστικά», σημείωσε η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Φανή Γουργούρη.
Πρόσθεσε ότι η αντίδραση π.χ., με κυλιόμενες 48ωρες απεργίες των εργαζομένων ενάντια στην πώληση θα ήταν αναποτελεσματική και ζημιογόνα, αφού θα κηρυσσόταν άμεσα παράνομη, θα εξαντλούσε τους απεργούς και θα ζημίωνε την τοπική οικονομία. Όπως είπε, οι κινητοποιήσεις θα είναι «στοχευμένες» και ενταγμένες σε ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό, με ταυτόχρονη ενεργοποίηση των αντιδρώντων φορέων.
«Εγκληματική» χαρακτήρισε την απόφαση περί πώλησης του 67% ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, σύμφωνα με τον οποίο ο τρόπος που οι τεχνοκράτες λειτουργούν σαν κράτος εν κράτει και επιβάλλονται στο πολιτικό σύστημα της χώρας, «στοιχειοθετεί και αδικήματα».
Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση «πρέπει να σταματήσει εδώ και να αφήσει τον ΟΛΘ να αναπτυχθεί με τις δικές του δυνατότητες, ενώ πρόσθεσε ότι, αν προ δεκαετίας το λιμάνι είχε όντως πωληθεί, όπως σχεδιαζόταν, έναντι τιμήματος 60 εκατ., το ποσόν αυτό θα ισοδυναμούσε σήμερα με την κερδοφορία μόλις 2-2,5 ετών της εταιρείας». Κατά τον κ.Τσαραμπουλίδη, «αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι όλο αυτό δεν έχει αναπτυξιακό στόχο, αλλά την άμεση είσπραξη μόλις 200 εκατ., από ένα λιμάνι με αποθεματικά 100 εκατ. ευρώ και κέρδη σχεδόν 23 εκατ. πέρυσι».
Τη στήριξή τους στους εργαζόμενους και στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού, εξέφρασαν οι παρευρισκόμενοι βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης, Λίτσα Αμανατίδου, Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη και Γιάννης Αμανατίδης, η βουλευτής και υποψήφια περιφερειάρχης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, ο υποψήφιος δήμαρχος, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης και η ευρωβουλευτής Χρυσούλα Παλιαδέλη, εκπρόσωπος του υποψήφιου περιφερειάρχη, Μάρκου Μπόλαρη. Μάλιστα, η κ Χαραλαμπίδου απέκλεισε ακόμη και τις παραχωρήσεις λιμενικών χρήσεων σε ιδιώτες, την οποία υποστηρίζει η πλειοψηφία των φορέων της πόλης.