Στη συνέντευξη τύπου για τη νέα σχολική χρονιά έλαβε μέρος και η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου, η οποία ως ο… «Τσιόδρας του Παιδείας» απάντησε με απλά λόγια αλλά και επιστημονικά επιχειρήματα σε ερωτήματα όπως γιατί στις σχολικές αίθουσες επιτρέπονται έως και 28 παιδιά, ενώ σε εμπορικά καταστήματα λιγότεροι πελάτες και διέψευσε μύθους περί επικινδυνότητας της μάσκας για μικρά παιδιά.
Γράφει η Βίκυ Σαμαρά
Όσον αφορά στο πρώτο, η κ. Παπαευαγγέλου εξήγησε ότι η πιο σημαντική διαφορά είναι πως σε ένα μαγαζί μπαίνουν κάθε ημέρα πολλά και διαφορετικά άτομα από διάφορες περιοχές και ο καθένας τους στη συνέχεια θα μετακινείται σε άλλο εμπορικό κατάστημα όπου θα συγχρωτιζεται με άλλα άτομα από άλλες περιοχές.
Χαρακτηριστικά είπε πως σε ένα μαγαζί με ρούχα μπορεί να μπει ένα άτομο απο την Κηφισιά, ένα άλλο από τη Βούλα κοκ. Ενώ στην κάθε τάξη θα βρίσκονται κάθε ημέρα συγκεκριμένα παιδιά.
Παρέθεσε επίσης επιστημονικά στοιχεία ερευνών διεθνών οργανισμών κύρους που επιβεβαιώνουν ότι η χρήση μάσκας είναι ασφαλής από παιδιά μεγαλύτερα των 2 ετών (AAP, CDC, ΕΠΕ).
Διαβάστε τις έρευνες που επικαλέστηκε η κ.Παπαευαγγέλου: (https://www.healthychildren. org/English/health-issues/ conditions/COVID-19/Pages/ Mask-Mythbusters.aspx), (https://www.cdc.gov/ coronavirus/2019-ncov/prevent- getting-sick/cloth-face-cover- guidance.html)
Η κ. Παπαευαγγέλου τόνισε επίσης πως η μάσκα:
«Δεν μειώνει την είσοδο του οξυγόνου – δεν προκαλεί υποξυγοναιμία. Η υφασμάτινη μάσκα επιτρέπει την είσοδο του αέρα. Δεν μειώνει την ικανότητα του παιδιού να συγκεντρωθεί και να παρακολουθήσει το μάθημα.
Δεν προκαλεί αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα. Τα μόρια του διοξειδίου του άνθρακα είναι πολύ μικρά, και διαπερνούν τους πόρους του υλικού της μάσκας.
Η μάσκα δεν επηρεάζει τη λειτουργία του και την ανάπτυξη του πνεύμονα. Δεν επηρεάζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος».
Εξήγησε ότι η χρήση της μάσκας πρέπει να αποφεύγεται μόνο από μικρή ομάδα παιδιών με συγκεκριμένα νοσήματα, όπως σοβαρή αναπνευστική δυσχέρεια, γνωσιακή ή συμπεριφεριολογική διαταραχή, σοβαρό νευρολογικό ή άλλο νόσημα που εμποδίζει το παιδί να αφαιρέσει μόνο του τη μάσκα.
Αντί μάσκας σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί διαφανής ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα, ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιπτώσεις που είναι απαραίτητη η χειλεο-ανάγνωση.
Η κ. Παπαευαγγέλου απάντησε όμως και στο ερώτημα γιατί η μάσκα είναι υποχρεωτική μέσα στις σχολικές αίθουσες αλλά όχι στα διαλείμματα.
Ανέφερε ειδικότερα ότι η έκθεση στον ιό έχει σχέση και με τη χρονική διάρκεια του συγχρωτισμού και πως ο ανοιχτός χώρος έχει λιγότερο κίνδυνο.
Επισήμανε ότι οι μαθητές θα φοράνε βάσει των οδηγιών μάσκα και στους διαδρόμους και πρόσθεσε πως η μάσκα είναι κάτι που μπαίνει στη νέα καθημερινότητα και των παιδιών, τα οποία θα πρέπει να εκπαιδευτούν.
Εκτίμησε πάντως ότι οι μικροί μαθητές έδειξαν ήδη το Μάιο- Ιούνιο ότι μαθαίνουν γρήγορα και ακούν, ενώ σχολίασε πως «οι έφηβοι μας έδειξαν εφέτος το καλοκαίρι πόσο χρειάζονται εκπαίδευση».