Έντονες αντιδράσεις προκάλεσαν τα θέματα του μαθήματος της Χημείας στο οποίο εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελληνίων. «Ήταν τα χειρότερα θέματα που θα μπορούσαν να μπουν» τόνισε ο Αναστάσιος Κάλλης, μέλος της συγγραφικής ομάδας των σχολικών βιβλίων της Χημείας του Λυκείου και μέλος της ομάδας των χημικών που έδωσαν τις λύσεις των θεμάτων από την Ένωση Ελλήνων Χημικών, μιλώντας στο newsbeast.gr.
Γράφει η Σταυρούλα Πεταλιού
«Τα θέματα ήταν πολλά για το χρόνο που δόθηκε στους μαθητές και αρκετά από τα ζητούμενα είχαν ασάφειες και ορισμένα επιστημονικά λάθη. Όσον αφορά τη διατύπωση έλειπαν δεδομένα από δύο ερωτήματα» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Αναστάσιος Κάλλης και συμπλήρωσε πως «οι μαθητές έπρεπε να υποθέσουν τις απαντήσεις».
Εστιάζοντας στα όσα ειπώθηκαν αναφορικά με το ότι το θέμα Α1 στη Χημεία στο οποίο κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι στις πανελλήνιες εξετάσεις με το νέο σύστημα δεν είχε διδαχθεί ο Αναστάσιος Κάλλης διευκρίνισε πως υπάρχει στη θεωρία του βιβλίου, στο 5ο κεφάλαιο στο β΄τεύχος επισημαίνοντας ότι αναφέρεται χαρακτηριστικά πως: «Το ιόν του μεθοξυλίου είναι ισχυρή βάση».
Ανακοίνωση αναφορικά με τα θέματα του μαθήματος «Χημεία Προσανατολισμού» 2020 του νέου συστήματος εξέδωσε και η Ένωση Ελλήνων Χημικών τονίζοντας πως ήταν «εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Κάθε φέτος και χειρότερα…
Σήμερα Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 εξετάστηκε πανελλαδικά το μάθημα Χημεία Προσανατολισμού. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) όπως προβλέπει ο θεσμικός της ρόλος ως σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης, προβαίνει στον ακόλουθο σχολιασμό:
Έγινε μια ατυχής προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία που χαρακτηρίζεται από ασάφειες. Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων με περισσότερες διευκρινίσεις ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος.
Περαιτέρω υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση.
Σαφήνεια Θεμάτων
Πολλά θέματα εμφανίζουν ασάφειες που καθυστερούν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Έκταση Θεμάτων
Το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη.
Βαθμός Δυσκολίας – Διακριτική Ικανότητα
Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης. Τα θέματα ήταν επίσης χωρίς διακριτική ικανότητα, που θα έδινε τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να πετύχει βαθμό αντίστοιχο των ικανοτήτων και της προετοιμασίας του, αλλά αντιθέτως υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα.
Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Εν κατακλείδι η Ένωση Ελλήνων Χημικών θεωρεί ότι τα φετινά θέματα χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος.