Προσπάθειες να διεισδύσει στις σχολικές μονάδες της χώρας κάνει η Χρυσή Αυγή, με στόχο να προπαγανδίσει την ιδεολογία της, να εκφοβίσει μετανάστες μαθητές αλλά και όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς εκδηλώνουν αντιφασιστική δράση.
Καθηγητές από πολλές περιοχές της Αττικής δηλώνουν στο «Έθνος» ότι στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν πυρήνες της Χρυσής Αυγής και γίνεται προσπάθεια στρατολόγησης μαθητών κυρίως από εξωσχολικούς.
Οι ίδιοι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι όλο και πιο συχνά δέχονται απροκάλυπτα απειλές από μεγαλύτερους σε ηλικία μαθητές, ακόμα και προκειμένου να τους βάλουν υψηλότερες βαθμολογίες.
Οι καθηγητές παραδέχονται ότι η ιδεολογία της Χρυσής Αυγής έχει εισβάλει στα σχολεία, αλλά πολλοί φοβούνται να καταγγείλουν συγκεκριμένα γεγονότα για να μη στοχοποιηθούν.
Οι μαθητές οι οποίοι στρατολογούνται από τα μέλη του ακροδεξιού μορφώματος, συνήθως στοχοποιούν αλλοδαπούς συμμαθητές τους και συμμαθητές τους με αντιφασιστική ιδεολογία και αρκετές φορές τους ξυλοκοπούν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η επίθεση που δέχθηκε μαθητής του Πολυκλαδικού Λυκείου Ρεθύμνου από χρυσαυγίτες συμμαθητές του, οι οποίοι τον ξυλοκόπησαν επειδή πήγε σε αντιφασιστικό συλλαλητήριο, ενώ χρειάστηκε να επέμβουν οι καθηγητές για να τελειώσει ο ξυλοδαρμός.
Ο τρόπος με τον οποίο η Χρυσή Αυγή προσεγγίζει τους μαθητές, είναι ενδεικτικός του τρόπου με τον οποίο αποδίδει η «κατήχηση» τους στις νεαρές ηλικίες: Οι χρυσαυγίτες, επιλέγουν συνήθως παιδιά από χαμηλά κοινωνικά στρώματα τα οποία έχουν επιδείξει επιθετική συμπεριφορά και τους κάνουν πλύση εγκεφάλου, λέγοντας τους ότι μπορούν να γίνουν οι «κυρίαρχοι» του σχολείου, ενώ τους φέρνουν ως παράδειγμα βουλευτές και μεγαλοστελέχη της… Τις καλύτερες πιθανότητες για την στρατολόγηση ανηλίκων, τις έχει η Χρυσή Αυγή όταν οι γονείς τους είναι άνεργοι, καθώς έτσι τους στρέφει κατά των μεταναστών.
Το μέσο το οποίο προτιμούν οι χρυσαυγίτες για να στρατολογούν μαθητές, είναι είτε η διανομή φυλλαδίων έξω από τα σχολεία, είτε η χρήση του facebook και άλλων social media τα οποία χρησιμοποιούν συχνά οι μαθητές.