Η ανάπτυξη βιώσιμων συστημάτων συνδυασμένων μεταφορών, με βάση τη στρατηγική θέση της περιοχής μας και η συνεργασία της χώρας μας με χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης τέθηκαν στο επίκεντρο των εργασιών του 11ου Συνεδρίου Νοτιοανατολικής Ευρώπης για τις επιχειρήσεις Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics που πραγματοποιείται στη χώρα μας.
Οι εκπρόσωποι φορέων της Ελλάδας, Βουλγαρίας, Τουρκίας, Κύπρου, ΠΓΔΜ, Ρουμανίας και Μολδαβίας στο πλαίσιο του συνεδρίου υπέγραψαν κοινή διακήρυξη και ζητούν από τις κυβερνήσεις των χωρών τους:
– άμεση εναρμόνιση της νομοθεσίας της ΕΕ σχετικά με μεταφορές εμπορευμάτων και logistics σε όλους τους νομούς της περιφέρειας,
– απλούστευση των τελωνειακών διαδικασιών κατά τη διέλευση των συνόρων στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και
– ολοκλήρωση των περιφερειακών έργων υποδομής και προώθηση νέων.
Με κέρδη ύψους 7,5 εκατ. ευρώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2013
Στην ομιλία του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θαν. Ζηλιασκόπουλος προέβλεψε ότι η υπό αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κλείσει το 2013 με 7,5 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και πρόσθεσε πως βασικός στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να διεκδικήσει μέρος της μεταφοράς εμπορευμάτων από την Νότια και Ανατολική προς την Κεντρική Ευρώπη, με το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς να υπολογίζεται σε περίπου 3 εκατομμύρια TEUs.
«Θέλουμε να γίνουμε ο κυρίαρχος provider τρένων στην Νοτιανατολική Ευρώπη» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας ωστόσο πως για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός θα πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει τις απαραίτητες προδιαγραφές που απαιτούνται.
Σχετικά με την υπηρεσία εμπορικού τρένου (intermodal) που ξεκινά αρχές Ιουνίου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, κ. Ζηλιασκόπουλος ανακοίνωσε πως στόχος είναι να επεκταθεί η υπηρεσία σε Πύθιο, Ορμένιο, Σόφια, Βουκουρέστι, Σκόπια και Βελιγράδι, μεταδίδει το ΑΜΠΕ.
Cosco -Λιμάνι Πειραιά
Από την πλευρά του, ο εμπορικός διευθυντής της PCT -θυγατρική της Cosco – που δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά, Τάσος Βαμβακίσης ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά προσφέρει πλέον πολλαπλές επιλογές στις πολυεθνικές εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα για την επέκταση της δραστηριότητάς τους στην ευρύτερη περιοχή. Και πρόσθεσε πως το λιμάνι του Πειραιά προσφέρει στις εταιρείες την δυνατότητα να πετύχουν καλύτερες συνέργειες έχοντας φέρει πιο «κοντά» τις περιοχές της Κεντρικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας.
Εξέφρασε ακόμη την ελπίδα σύντομα να μπορέσει να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος μέσα στο λιμάνι, ενώ σημείωσε ότι, δεσμεύεται και δεν μπορεί να αναφέρει τα ονόματα των εταιρειών με τις οποίες η Cosco βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας. Κλείνοντας την τοποθέτησή του σημείωσε πως τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στη χώρα μας φέρνουν πολλές ευκαιρίες για τις εταιρείες του κλάδου logistics.
Τέλος, ο Διευθυντής Εμπορευματικής Ανάπτυξης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Αλ. Σιώρης εξέφρασε την εκτίμηση πως η πιλοτική λειτουργία των τελωνείων του Αεροδρομίου Αθηνών και του Πειραιά έως τις 9 το βράδυ, θα διευκολύνει τις εξαγωγές.