Δεμένα είναι από τις 6 το πρωί τα πλοία στα λιμάνια εξαιτίας της 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας που αποφάσισε σε έκτακτη συνεδρίαση της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Οι ναυτεργάτες διαμαρτύρονται για τις αλλαγές που επιφέρει στα εργασιακά ζητήματα των ναυτικών το σχέδιο νόμου για την «ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις».
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών θα αποφασίσουν μέσα στις επόμενες μέρες τι στάση θα κρατήσουν και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων.
«Το πολυνομοσχέδιο εκφράζει τις γνωστές μνημονιακές πολιτικές, που εφαρμόζονται στη χώρα μας από το Μάιο του 2010, έχει χαρακτηρισθεί από την Ομοσπονδία μας ταφόπλακα των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, που ήδη έχουν σφαγιασθεί από προηγούμενες μειώσεις με αποτέλεσμα την κατεδάφισή τους. το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου επιχειρεί να καταβαραθρώσει το θεσμικό πλαίσιο, που ισχύει σήμερα (οργανικές συνθέσεις των πλοίων, δεκάμηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, κατάργηση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στα ποντοπόρα φορτηγά πλοία με τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα και άλλα)» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ.
Οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ναυτικών καταγγέλλουν ότι καταστρατηγούνται οι ισχύουσες διατάξεις για τον καθορισμό των οργανικών συνθέσεων για τα επιβατηγά ή επιβατηγά/ οχηματαγωγά πλοία, που μέχρι σήμερα πραγματοποιούνταν με Προεδρικά Διατάγματα και αναφέρουν ότι «τώρα θα διαμορφώνονται με Υπουργικές Αποφάσεις μεμονωμένα για κάθε πλοίο και με βάση τον απαιτούμενο αριθμό των ναυτικών για τη στελέχωση των σωστικών μέσων και όχι ανάλογα με τους κόρους, την ιπποδύναμη, τις κλίνες ή τους επιβάτες, όπως ισχύει σήμερα».
Εντός της εβδομάδας το νομοσχέδιο θα πάρει την τελική του μορφή με τρεις τροπολογίες και 26 νομοτεχνικές βελτιώσεις στο σχέδιο νόμου. Στο πακέτο των τροποποιήσεων δεν περιλαμβάνεται καμία αλλαγή στα «καυτά» ζητήματα του νομοσχεδίου, όπως τα εργασιακά.