Βελτίωση στην αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, καταγράφεται στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat.
Ειδικότερα το 2012 το ποσοστό πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου στη χώρα μας μειώθηκε στο 11,4% από 13,1% το 2011, ενώ ο μέσος όρος στην Ε.Ε. μειώθηκε από 13,5% σε 12,8%. O στόχος που έχει τεθεί στην Ελλάδα είναι 9,7%, ενώ στην Ε.Ε. είναι κάτω από 10%.
Σε γενικές γραμμές, από τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, προκύπτει ότι η πλειονότητα των κρατών μελών της Ε.Ε. έχει σημειώσει πρόοδο όσον αφορά τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες ανισότητες μεταξύ των κρατών-μελών και μεταξύ αγοριών και κοριτσιών.
«Η πρόοδος που σημειώνεται στην επίτευξη των στόχων στον τομέα της εκπαίδευσης αποτελεί ένα θετικό μήνυμα σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας. Οι θέσεις εργασίας του μέλλοντος θα απαιτούν υψηλότερα προσόντα και τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι περισσότεροι νέοι είναι αποφασισμένοι να αξιοποιήσουν πλήρως τις ικανότητές τους. Επίσης, διαπιστώνουμε ότι αποδίδουν οι προσπάθειες για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης και την αύξηση της προσβασιμότητας. Προτρέπω τα κράτη-μέλη να στηρίξουν τις προσπάθειες αυτές, ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας για το 2020. Αυτό ισχύει ειδικότερα για χώρες οι οποίες δεν σημείωσαν πρόοδο ή οι επιδόσεις των οποίων ήταν χειρότερες από το προηγούμενο έτος. Καλώ τις χώρες αυτές να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να ακολουθήσουν τα πολυάριθμα παραδείγματα ορθών πρακτικών» σημειώνει η επίτροπος για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Πολυγλωσσίας και Νεολαίας Ανδρούλλα Βασιλείου.
Από τα στοιχεία της Eurostat προκύπτει ότι σε 12 κράτη-μέλη (Αυστρία, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβενία, Σλοβακία και Σουηδία) τα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου είναι τώρα κάτω από το 10% του στόχου της ΕΕ, ενώ η Ιρλανδία επέτυχε το επίπεδο αυτό για πρώτη φορά.
Η Ισπανία (24,9%), η Μάλτα (22,6%), και η Πορτογαλία (20,8%) είχαν τα υψηλότερα ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, αλλά, σημείωσαν πρόοδο σε σύγκριση με το 2011. Η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Λετονία και η Μεγάλη Βρετανία μείωσαν την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου κατά μία τουλάχιστον ποσοστιαία μονάδα, ενώ το ποσοστό αυξήθηκε στη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Τσεχία την Ουγγαρία, το Λουξεμβούργο, την Πολωνία, τη Σλοβακία, τη Σλοβενία και τη Σουηδία.
Συνολικά, τα κορίτσια έχουν την τάση να τα καταφέρνουν καλύτερα: το ποσοστό των κοριτσιών που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο είναι 24% χαμηλότερο από αυτό για τα αγόρια. Η ανισότητα είναι μεγαλύτερη στην Κύπρο (+58%), τη Λετονία (+57%), το Λουξεμβούργο (+57%) και την Πολωνία (+55%), όπου το ποσοστό εγκατάλειψης του σχολείου για τα αγόρια είναι υπερδιπλάσιο εκείνου για τα κορίτσια.