Να διερευνήσουν τη δυνατότητα σύμπτυξης των εξεταστικών κέντρων για τις πανελλαδικές, στις περιπτώσεις που είναι εφικτό καλεί ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου τους περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης, μέσω σχετικής εγκυκλίου.
Στην ίδια εγκύκλιο, όπως αναφέρει το Έθνος, περιγράφεται η διαδικασία ορισμού των επιτηρητών στις πανελλαδικές εξετάσεις και δίνονται σχετικές οδηγίες.
Στην εγκύκλιο επισημαίνεται ότι για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς λόγους, είναι χρήσιμο να διερευνηθεί η δυνατότητα -από τους περιφερειακούς διευθυντές Εκπαίδευσης σε συνεργία με τους διευθυντές Δ.Ε- σύμπτυξης εξεταστικών κέντρων (Ε.Κ).
Σημειώνεται ωστόσο ότι όποιες αλλαγές γίνουν προς αυτή την κατεύθυνση, δεν θα πρέπει να δημιουργήσουν προβλήματα στους υποψηφίους και να διαταραχθεί η εξεταστική διαδικασία.
«Εφόσον ο αριθμός των μαθητών της τελευταίας τάξης ΓΕΛ που εξετάζονται γραπτά είναι σχετικά μικρός, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης συνεκτιμώντας τις συγκοινωνιακές και άλλες συνθήκες, μπορεί με ευθύνη του να ορίζει το πλησιέστερο Γενικό Λύκειο ως εξεταστικό κέντρο για τους μαθητές των λυκείων αυτών.
Η επιλογή αυτή ενδείκνυται κυρίως για να διαφυλαχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό το αδιάβλητο των εξετάσεων», αναφέρεται στην εγκύκλιο του που εξέδωσε ο υφυπουργός Παιδείας.
Για το ίδιο θέμα, τονίζεται πως «επειδή φέτος ο αριθμός των υποψηφίων είναι ελαφρώς μικρότερος από πέρυσι, θεωρείται εύλογο να μειωθεί ανάλογα και ο αριθμός των Ε.Κ, κυρίως στα αστικά κέντρα και όπου αυτό είναι εφικτό».
Στην εγκύκλιο επισημαίνεται ακόμη ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν ως εξεταστικά κέντρα τα Γενικά Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και τα μειονοτικά σχολεία.
Αναφορικά με τον ορισμό των επιτηρητών στις πανελλαδικές εξετάσεις, ορίζονται καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίου ή λυκείου) δημόσιας ή ιδιωτικής εκπαίδευσης με τις εξής προϋποθέσεις:
• οι καθηγητές λυκείων δεν μπορούν να ορίζονται ως επιτηρητές σε ΓΕΛ όπου εξετάζονται μαθητές τους
• στα ιδιωτικά λύκεια, ως επιτηρητές ορίζονται υποχρεωτικά καθηγητές μόνο της δημόσιας εκπαίδευσης. Κατά τον ορισμό των επιτηρητών, λαμβάνεται μέριμνα ώστε σε κάθε αίθουσα εξετάσεων να υπάρχουν δύο επιτηρητές και ανά πέντε αίθουσες να προβλέπεται και ένας αναπληρωματικός. Με ευθύνη της λυκειακής επιτροπής, οι επιτηρητές κατανέμονται στις αίθουσες εξετάσεων κατά τέτοιο τρόπο, ώστε κάθε ημέρα εξέτασης να είναι σε διαφορετική αίθουσα.
Στις οδηγίες που δίνονται, αναφέρεται ρητά ότι απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση, πληροφορία ή επεξήγηση στους εξεταζόμενους εκτός των οδηγιών που διαβιβάζονται σε αυτούς από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων.