Τις επόμενες μέρες υπογράφεται η σύμβαση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ με την ανάδοχο εταιρεία για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, συνολικού μήκους 5.300 μέτρων με 12 νέες ενδιάμεσες στάσεις και κόστος 20 εκατ. ευρώ.
Αυτό ανέφερε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Σταύρος Καλογιάννης, ενημερώνοντας σχετικά με την πορεία της σύναψης της σύμβασης και την εκτέλεση των έργων υποδομής.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Χρήστος Τσίτουρας, εκτίμησε ότι θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 35.000 επιβάτες, ενώ, σε συνδυασμό με άλλα μέσα θα φθάσει στα 100.000 άτομα, με ταυτόχρονη μείωση της κυκλοφορίας κατά περίπου 15.000 αυτοκίνητα.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρίας, η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το περιφερειακό πρόγραμμα Αττικής και εντός 15 ημερών θα κληθεί ο ανάδοχος για να υπογραφεί η σύμβαση, προκειμένου να ξεκινήσει αμέσως μετά το φιλόδοξο αυτό έργο, που θα δώσει μεγάλες ανάσες στην περιοχή του Πειραιά.
«Θα τηρηθούν οι χρόνοι που έχουν προβλεφθεί για το ΤΡΑΜ. Είναι πολύ σημαντικό ότι η γραμμή θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο» πρόσθεσε.
Ο κ. Τσίτουρας αναφέρθηκε και στα έργα επέκτασης του μετρό στην Αθήνα, εκτιμώντας ότι μέχρι τον Μάρτιο αναμένεται να παραδοθεί το μετρό στο Περιστέρι και τον Ιούνιο στην Ηλιούπολη.
Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των έργων για το μετρό Θεσσαλονίκης, επεσήμανε ότι «μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να λήξει το μεγάλο φορτίο των αρχαιολογικών ανασκαφών», ενώ, σημείωσε ότι η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση που μειώνει το ύψος της προκαταβολής στο 10% για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, θα βοηθήσει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που εμφανίζονται λόγω έλλειψης ρευστότητας του αναδόχου.
Και συμπλήρωσε, ότι εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει ο ανάδοχος τα έργα για την επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά, το οποίο εκτίμησε ότι θα έχει ολοκληρωθεί τέλη 2016 με αρχές 2017.
Έντονα επικριτικός, πάντως, εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, απέναντι στις απεργίες των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στους πλουσιοπάροχους μισθούς που παίρνουν.
«Για να καταλάβετε σε τι παράλογο κόσμο ζούμε, έπρεπε, για να επιταχύνουμε το έργο, να προσληφθούν 30 εργαζόμενοι. Η διοίκηση είναι υποχρεωμένη να υιοθετήσει το νέο μισθολόγιο, διαφορετικά είναι ποινικό αδίκημα να τους πάρουμε με τις παλιές αμοιβές. Ο μισθός του αρχαιολόγου που επιβλέπει το Μετρό Θεσσαλονίκης κυμαίνεται από 3.500 έως 5.000 ευρώ και του τεχνίτη 1.700 έως 1.800 ευρώ και είναι 14μηνη η σύμβαση», υπογράμμισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:
«Αυτοί απεργούν διότι θέλανε να τους πάρουμε με αυτούς τους μισθούς όταν ξέρετε πριν λίγες μέρες τι ψηφίστηκε. Οι απεργοί ζητάνε να προσληφθούν με την σύμβαση του 2006 που ήταν σε μία άλλη Ελλάδα. Αυτό ακουμπάει τα όρια του παραλόγου»