Συνάντηση με τους εκπροσώπους των Ομοσπονδιών Βενζινοπωλών, Πρατηριούχων και των μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης θα έχει αύριο ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ύστερα από αίτημα των συνδικαλιστών. Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι η διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης.
Η περίοδος διακίνησης αρχίζει επίσημα αύριο Δευτέρα, ωστόσο οι επαγγελματίες απειλούν με «εμπάργκο» στις παραδόσεις. Πηγές της αγοράς ανέφεραν πάντως ότι οι παραγγελίες, λόγω καιρού και υψηλών τιμών, είναι ελάχιστες ενώ πολλοί καταναλωτές έχουν αποθεματοποιήσει πετρέλαιο από την προηγούμενη περίοδο ή έχουν στραφεί σε άλλες πηγές θέρμανσης.
Οι επαγγελματίες ζητούν να μην αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης για να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές, αλλά και να μην κλείσουν πρατήρια λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε στη Βουλή την Παρασκευή και προβλέπει εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, από 60 ευρώ που ήταν για το θέρμανσης και 412 για το κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι το πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται να κυμανθεί στο 1,35 με 1,4 ευρώ το λίτρο, περίπου 40% ακριβότερο από πέρυσι, ενώ το ντίζελ κίνησης προβλέπεται να μειωθεί περίπου 10 λεπτά το λίτρο.
Οι δύο τύποι πετρελαίου θα έχουν διαφορετικές τιμές παρά την εξίσωση του φόρου, καθώς θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν δύο τύποι πετρελαίου με διαφορετικές προδιαγραφές και τιμή διυλιστηρίου. Οι βασικές διαφορές είναι η περιεκτικότητα σε θείο και το γεγονός ότι το ντίζελ κίνησης αναμειγνύεται, πριν διατεθεί στην κατανάλωση, με βιοντίζελ. Η προσθήκη βιοντίζελ είναι η κύρια αιτία για την οποία δεν προχώρησε η ενοποίηση των τύπων πετρελαίου, καθώς περιέχει συστατικά που, όταν το καύσιμο παραμείνει επί μακρόν στη δεξαμενή (όπως συμβαίνει με τις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης) μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στους καυστήρες.