Οι κορυφαίοι του χώρου προσπαθούν να πλασαριστούν σε όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση, διεκδικώντας καλύτερα μερίδια, κόντρα στην καθοδική τάση, η οποία έχει τις ρίζες της:
– στις μειώσεις ασφαλίστρων τις οποίες αποφασίζουν οι περισσότερες εταιρείες,
– στο μειωμένο στόλο ασφαλισμένων οχημάτων. Κι αυτό, αφού τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων έχουν πάρει την κατηφόρα, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες κάτοχοι ΙΧ, μην μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς εμφανίζεται με μειωμένο στόλο ασφαλισμένων οχημάτων κατά 7% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος και με τις 10 μεγαλύτερες ως προς τον αριθμό συμβολαίων ασφαλιστικές εταιρείες να ανταγωνίζονται για το ποια θα αυξήσει τη συμμετοχή της στο σύνολο των πωλήσεων.
Από στοιχεία της αγοράς προκύπτει ειδικότερα ότι στο συγκεκριμένο διάστημα απώλειες στο στόλο των ασφαλισμένων οχημάτων είχαν η Εθνική Ασφαλιστική η οποία έχασε το 34% των συμβολαίων της, η Υδρόγειος της οποίας ο στόλος μειώθηκε κατά 9%, η Ευρωπαϊκή Ένωση 19%, η Αγροτική Ασφαλιστική 23%, η Chartis με 8% και η Διεθνής Ένωσις με 13%.
Να σημειωθεί για την Εθνική Ασφαλιστική ότι οι μεγάλες απώλειές της οφείλονται στην πολιτική της διοίκησής της να εξυγιάνει το χαρτοφυλάκιο οχημάτων και να διατηρήσει τον κλάδο σε κερδοφόρα πορεία.