Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η σύμβαση μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και της εταιρείας Siemens, που αφορά το σύστημα σηματοδότησης των νέων επεκτάσεων του μετρό Αθήνας.
Αν υπογραφεί, θα λειτουργήσουν τους επόμενους 15 μήνες επτά νέοι σταθμοί του μετρό, μεταξύ των οποίων και των δυτικών προαστίων.
Απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης έδωσε έμφαση στα οικονομικά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, που θα υπάρξουν από την λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, τονίζοντας ότι όλα τα στοιχεία δείχνουν πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην υπογραφή της σύμβασης.
Μιλώντας μάλιστα λίγο αργότερα με δημοσιογράφους τόνισε ότι, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση της χώρας, το έργο πρέπει να είναι έτοιμο μέσα σε 24 μήνες, ωστόσο θα καταβληθεί προσπάθεια να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 15 μήνες.
Αν και επτά σταθμοί του μετρό είναι σχεδόν έτοιμοι να παραδοθούν στο κοινό, αυτό δεν μπορεί να γίνει μιας και λείπουν τα ηλεκτρολογικά συστήματα.
Το θέμα έχει «κολλήσει» εξαιτίας του σκανδάλου Siemens. Κι αυτό γιατί η γερμανική εταιρεία έχει φτιάξει όλα τα ηλεκτρολογικά συστήματα και κυρίως το σύστημα σηματοδότησης. Δεν μπορoύσε, ωστόσο να κάνει το ίδιο με τους νέους σταθμούς γιατί η κυβέρνηση δεν ανανέωσε τη σύμβαση με την εταιρεία, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο.