Σε διευκρινίσεις για την οργανωτική δομή του, προχώρησε ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
Με αφορμή διάφορα δημοσιεύματα, σχόλια και αιτήματα που αφορούν στη χωροθέτηση των περιφερειακών και τοπικών δομών του ΕΦΚΑ στην επικράτεια, η διοίκησή του γνωστοποιεί τα κριτήρια με τα οποία προχώρησε σε αυτήν.
Η διοίκηση του ΕΦΚΑ επισημαίνει ότι έχει κατά προτεραιότητα επεξεργαστεί και διαμορφώσει το πλαίσιο και τα κριτήρια χωροθέτησης των τοπικών και περιφερειακών υπηρεσιών, έτσι ώστε να παρέχει άμεση εξυπηρέτηση στον πολίτη και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ, προκειμένου να λειτουργήσει αποδοτικά και αποτελεσματικά και να είναι σε θέση να εξυπηρετεί τους πολίτες και τους ασφαλισμένους, χωρίς προβλήματα και πολύωρες μετακινήσεις, θα πρέπει να διαθέτει συνολικά μία ορθολογική δομή και μία ορθολογική κατανομή των υπηρεσιών σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Για τον προσδιορισμό των σημείων παρουσίας του ΕΦΚΑ χρησιμοποιήθηκαν τα ακόλουθα δεδομένα:
- ο πληθυσμός της Ελλάδας με βάση την απογραφή του 2011 και η κατανομή του ανά Περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο και δημοτικές ενότητες για τους μεγάλους δήμους.
- η διοικητική διαίρεση της Ελλάδας με βάση το Σχέδιο «Καλλικράτης» και το Σχέδιο «Καποδίστριας».
- η χαρτογράφηση όλων των δήμων της Ελλάδας ανά περιφερειακή ενότητα με βάση το σχέδιο «Καλλικράτης».
- οι ιδιαιτερότητες με βάση τα γεωγραφικά δεδομένα (νησιά, ορεινοί όγκοι, κλπ).
- η υπάρχουσα περιφερειακή και τοπική δομή των ενταχθέντων φορέων κοινωνικής ασφάλισης (ΦΚΑ).
- τα ιδιόκτητα κτίρια των ενταχθέντων ΦΚΑ.
- ο πληθυσμός των ασφαλισμένων, των συνταξιούχων και των εργοδοτών σε καθένα από τους ΦΚΑ και η κατανομή του ανά καποδιστριακό νομό.
Επίσης, προσδιορίστηκε το τελικό πλήθος των τοπικών υπηρεσιών του ΕΦΚΑ στις 118 και των αποκεντρωμένων τμημάτων στα 32. Τα αποκεντρωμένα τμήματα έχουν ως σκοπό την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων, που για διάφορους λόγους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στην πόλη, όπου βρίσκεται η τοπική υπηρεσία.
Παράλληλα, ο πολίτης θα έχει έγκυρη και άμεση ενημέρωση για την πορεία και την εξέλιξη του κάθε αιτήματός του με τη χρήση των νέων και σύγχρονων μορφών επικοινωνίας, χωρίς να χρειάζεται να τρέχει από υπηρεσία σε υπηρεσία.
Για την εξυπηρέτηση των πολιτών σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές θα συνεχίσουν να λειτουργούν Γραφεία Κοινωνικής Ασφάλισης (ΓΚΑ), με απόφαση του διοικητή του ΕΦΚΑ, όπως προβλέπεται στο σχέδιο του οργανισμού.