«Η αναζήτηση των συγκριτικά φθηνότερων προϊόντων και υπηρεσιών, η αγορά τους μέσω κοινών προμηθειών, η συγκρότηση καταναλωτικών συνεταιρισμών από εργαζόμενους και ανέργους, ο στοχευόμενος προσανατολισμός των μαζικών κοινωνικών φορέων σε προμηθευτές που ανταποκρίνονται θετικά στις καταναλωτικές ανάγκες και δυνατότητες μας αποτελούν ορισμένα από τα μέσα που έχουμε στη διάθεση μας για να προασπίσουμε την αγοραστική μας δύναμη του μειωμένου εισοδήματος μας».
Αυτός είναι ο τρόπος που προτείνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για να μπορέσουν οι καταναλωτές «να αντιμετωπίσουν το ροκάνισμα του εναπομείναντος εισοδήματός τους και τη μείωση της αγοραστικής δύναμής τους» και προσθέτει ότι «δεν είναι δυνατόν Ελληνικά αγροτικά αλλά και βιομηχανικά προϊόντα να πωλούνται φθηνότερα στα σούπερ μάρκετ ξένων πρωτευουσών σε σύγκριση με τις τιμές που πωλούνται στην Ελλάδα».
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (Ε.Ε.Κ.Ε. – www.eeke.gr), καταθέτει συνεχώς προτάσεις που θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τιμών και μεταξύ αυτών είναι να θεσπιστεί νομοθετικά η υποχρέωση όλων των επιχειρήσεων – πάνω από ένα κάποιο μέγεθος κύκλου εργασιών – να καταρτίζουν ετήσιους, εξαμηνιαίους και τριμηνιαίους δείκτες όγκου και τιμών και να τους δημοσιεύουν μαζί με τα οικονομικά αποτελέσματά του με την περιοδικότητα στην οποία υποχρεούνται εκ του νόμου προκειμένου να παρακολουθούνται από όλους, και πρωτίστως από τους καταναλωτές, οι τιμολογιακές πρακτικές των επιχειρήσεων ώστε να συμπεριφερθούν κι’ αυτοί αναλόγως.
Ως προς τις τιμές στα ράφια, η ένωση θεωρεί ότι πρέπει να αναγράφονται και δίχως τον ΦΠΑ «ώστε να σταματήσει το παιχνίδι των εμπόρων με τις αναπροσαρμογές του» και το μέτρο εκείνο που θεωρεί ότι θα έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην καταπολέμηση της ακρίβειας είναι η αναγραφή στο ράφι όχι μόνο της τιμής πώλησης δίχως και με ΦΠΑ αλλά επίσης και της τιμής του παραγωγού.
Ταυτόχρονα προτείνει τη διενέργεια καμπάνιας με κύριο στόχο την προσέλκυση προμηθευτών για την παροχή εκπτώσεων σε ανέργους, φοιτητές, πολύτεκνους, ΑμΕΑ και γενικά ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Τέτοια πρωτοβουλία, όπως σημειώνεται, ανάλαβε και η Γραμματεία Καταναλωτικού Κινήματος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ναυπακτίας και Δωρίδας όπου με την επίδειξη ειδικής κάρτας μέλους των σωματείων οι καταναλωτές – εργαζόμενοι είχαν έκπτωση αγοράζοντας προϊόντα από καταστήματα της τοπικής αγοράς.