Στην εισαγγελέα κατά του ρατσισμού στην Αθήνα και στην Εισαγγελία Χίου, για να διερευνήσουν αν διέπραξε αξιόποινες πράξεις, έστειλε ο γενικός γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κωστής Παπαϊωάννου, το πρόσφατο κήρυγμα του Μητροπολίτη Χίου στο οποίο ο ιεράρχης τόνισε πως «δεν υπάρχουν πρόσφυγες, είναι όλοι πρόσφυγες»!

Την ίδια ώρα, με επίσημη ανακοίνωσή του, το απόγευμα της Παρασκευής, φαίνεται να επιχειρεί μια προσπάθεια να αναστρέψει το σε βάρος του κλίμα.  Επικεντρώνεται μόνον στο θέμα των «λαθρομεταναστών», που ανέφερε στις δηλώσεις του και κάνει λόγο για «φιλολογική ερμηνεία της λέξεως “λαθρομετανάστης”, την οποία δεν πρέπει να ενοχοποιούμε».

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του μητροπολίτη Χίου έχει ως ακολούθως:

«Ἐξ ἀ­φορ­μῆς δη­μο­σι­εύ­μα­τος το­πι­κῆς Ἐ­φη­με­ρί­δος, τό ὁ­ποῖ­ο μέ φέρ­νει νά εἶ­πα «ὅ­τι δέν ὑ­πάρ­χουν πρό­σφυ­γες, ἀλ­λά εἶ­ναι ὅ­λοι λα­θρο­με­τα­νά­στες», θά ἤ­θε­λα, γιά νά ἀ­πο­φευ­χθεῖ κά­θε πα­ρε­ξή­γη­ση, νά ἐ­νη­με­ρώ­σω γιά τήν ἀ­κρί­βεια τῆς ἀ­να­φο­ρᾶς μου: Ἐ­τό­νι­σα ὅ­τι γιά μᾶς οἱ ἄν­θρω­ποι αὐ­τοί εἶ­ναι εἰ­κό­νες τοῦ Θε­οῦ, τούς ὁ­ποί­ους συμ­πο­νοῦ­με καί συμ­πα­ρι­στά­με­θα. Στή συ­νέ­χεια ἔ­κα­να μιά φι­λο­λο­γι­κή ἑρ­μη­νεί­α τῆς λέ­ξε­ως «λα­θρο­με­τα­νά­στης», τήν ὁ­ποί­α δέν πρέ­πει νά ἐ­νο­χο­ποι­οῦ­με, καί ἀ­νέ­φε­ρα καί τό πε­ρι­ε­χό­με­νο τῆς λέ­ξε­ως «πρό­σφυ­γας» κα­τά τό δι­ε­θνές δί­και­ο.

Γιά τήν θέ­ση μου ἀ­πέ­ναν­τι στό φαι­νό­με­νο αὐ­τό πα­ρα­πέμ­πω:

α) Σέ ὅ­σα ἀ­νέ­φε­ρα στόν κ. Πρω­θυ­πουρ­γό κα­τά τήν συ­νάν­τη­σή μας στό Μέ­γα­ρο Μα­ξί­μου τόν Νο­έμ­βριο τοῦ 2015, γιά τά ὁ­ποῖ­α ἔ­δει­ξε τήν ἱ­κα­νο­ποί­η­σή του.

β) Στό δη­μο­σί­ευ­μα politischios.gr τῆς 27.10.2015 «Ἀ­νοί­γουν τά κε­λιά τῶν ἐκ­κλη­σί­ων γιά τούς πρό­σφυ­γες».

γ) Στό δη­μο­σί­ευ­μα τῆς imchiou.gr «Δι­α­κο­νί­α τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μη­τρο­πό­λε­ως Χί­ου, Ψα­ρῶν καί Οἰ­νουσ­σῶν γιά τούς πρό­σφυ­γες» (Δε­κέμ­βριος 2015) καί

δ) Στό δη­μο­σί­ευ­μα τῆς era-aegean.gr  «συμ­πα­ρά­στα­ση στό Γ. Κου­τσο­δόν­τη ἀ­πό τό Μη­τρο­πο­λί­τη Χί­ου» (8.6.2016).

Ἡ με­λέ­τη αὐ­τῶν θά δεί­ξει τήν τῶν πραγ­μά­των ἀ­λή­θεια».