«Με 25 ευρώ κερδίζετε 50% έκπτωση για διακοπές πέντε ημερών, όλα πληρωμένα, για δύο άτομα στην Κέρκυρα σε ξενοδοχείο 5 αστέρων». «Με 20 ευρώ κουπόνι κερδίζετε 50% έκπτωση για διακοπές 4 ημερών, για 2 άτομα, στην όμορφη Μονεμβασιά, σε ξενοδοχείο 3 αστέρων!»

«Πέντε ευρώ για ένα εκπτωτικό κουπόνι αξίας 25 ευρώ για να κλείσετε αεροπορικά, ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα για τις διακοπές σας – έκπτωση 80%». Μπορεί να μοιάζουν με… σπαζοκεφαλιές, όμως η λύση τους αναδείχθηκε το τελευταίο διάστημα σε αγαπημένο χόμπι. Πολλοί Έλληνες που στην αρχή της χρονιάς υπολόγιζαν ότι το καλοκαίρι θα κάνουν διακοπές στο σπίτι, λόγω οικονομικής κρίσης, την τελευταία στιγμή, «τα κατάφεραν», χάρη στις ιστοσελίδες ημερήσιων προσφορών. «Είναι ευκαιρίες που δεν μπορείς να παραβλέψεις πια», λέει στην «Καθημερινή» η Τζωρτζίνα Σωτηράκη, 23 ετών, η οποία τα τελευταία χρόνια πήγαινε διακοπές με την εργατική εστία.

«Ο ανταγωνισμός μεταξύ των διάφορων εταιρειών έχει οδηγήσει σε απίστευτες προσφορές, με αποτέλεσμα να βρίσκεις πραγματικά διαμάντια εκεί που δεν το περιμένεις». Πράγματι το τελευταίο διάστημα έχουν αναπτυχθεί στην Ελλάδα περισσότερα από ενενήντα τέτοια deal sites, με γενικές ή και εξειδικευμένες προσφορές, που καλύπτουν πια τα πάντα (εστιατόρια, κινηματογράφοι, ένδυση, υπόδηση, κομμωτήρια, ηλεκτρονικά, πακέτα διακοπών, εισιτήρια κ.λπ.).

Η ζήτηση έχει εκτινάξει στα ύψη την προσφορά, με επιχειρήσεις κάθε είδους -ακόμα και μεγάλα brands- να μπαίνουν η μία μετά την άλλη στο σύστημα των κουπονιών. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, για παράδειγμα, «έτρεχε» προσφορά της Olympic Air.

Η πλέον επιτυχημένη προσφορά στη χώρα μας είχε σχέση με τις θερινές διακοπές. Δημοσιεύθηκε στην αρχή του καλοκαιριού και μέσα σε ελάχιστες ώρες είχε δεχθεί εκατοντάδες κλικ. Με κουπόνι αξίας 5 ευρώ εξασφάλιζες έκπτωση 50% σε ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Συνολικά, πωλήθηκαν 35.000 κουπόνια, από τα οποία εξαργυρώθηκαν τελικά τα 29.000 (η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που εξαντλήθηκαν ταχύτατα οι θέσεις). Χαρακτηριστικό της γενικής φρενίτιδας είναι και ότι έκπληκτοι πολλοί ξενοδόχοι είδαν Έλληνες επισκέπτες με τουρκικά κουπόνια προσφορών!

«Έψαχνα στο ίντερνετ μια μέρα και σκέφτηκα να μπω σε ιστοσελίδα προσφορών της Τουρκίας, αφού τυχαίνει να γνωρίζω τη γλώσσα», λέει η Ιωάννα Μανδράκου. «Βρήκα ακόμα καλύτερες προσφορές για ξενοδοχεία στις Κυκλάδες από αυτές που είχα δει εδώ. Έκλεισα με την κάρτα, όπως θα έκανα εάν ήμουν στην Τουρκία και πήγα. Το ίδιο ξέρω ότι έχουν κάνει πολλοί. Η αγορά του ίντερνετ είναι κοινή για όλους».

 
Όσοινόμιζαν ότι η άνθηση των εκπτωτικών σάιτ χαρακτηριζόταν από το γνωστό «μόδα είναι, θα περάσει», διαψεύδονται πανηγυρικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις ΗΠΑ, από όπου ξεκίνησε η συγκεκριμένη τάση, σύμφωνα με το eMarketer, το 2011 σχεδόν 88,2 εκατ. άνθρωποι, το 50% των ενήλικων Αμερικανών χρηστών του Διαδικτύου, θα εξαργυρώσουν ένα εκπτωτικό κουπόνι μιας διαδικτυακής προσφοράς, ενώ έως το 2013 ο αριθμός αυτός αναμένεται θα εκτιναχθεί στους 96,8 εκατ. χρήστες. Σύμφωνα με έρευνες, το 20% των χρηστών μιας προσφοράς γίνονται επαναλαμβανόμενοι πελάτες.

Και στην Ελλάδα, η ευκολία των αγορών μέσω ίντερνετ γοητεύει όλο και περισσότερους. Φέτος, το συνολικό ποσό των online αγορών εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 1,8 – 2 δισ. ευρώ, έναντι των 1,3 δισ. πέρυσι και 800 εκατ. ευρώ το 2009. Πλέον πάνω από 1 στους 10 Έλληνες κάνουν αγορές διαδικτυακά.