Κρίσιμη εβδομάδα για την ακτοπλοΐα, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, προκειμένου να αποφασίσει τη στάση που θα κρατήσει, μετά και την πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη, όπου του τέθηκαν τα αιτήματα για τα ασφαλιστικά και τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα των ναυτικών που θίγονται από το μεσοπρόθεσμο.
Η ΠΝΟ έχει προειδοποιήσει με απεργιακές κινητοποιήσεις το τρίτο δεκαήμερο του Ιουλίου, αν δεν υπάρξει κάποια απάντηση από πλευράς υπουργείου, ενώ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, να προετοιμαστούν για απεργιακή κινητοποίηση το τρίτο δεκαήμερο του Ιουλίου, έχουν απευθύνει με ανακοίνωσή τους τα σωματεία: ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής), ΠΕΕΜΑΓΕΝ(Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού), ΠΕΠΡΝ (Πανελλήνια Ένωση πληρωμάτων ρυμουλκών ναυαγοσωστικών), με τη συμπαράσταση της ΠΕΣ/ΝΑΤ (Πανελλήνιας Ένωσης Συνταξιούχων ΝΑΤ) και της Επιτροπής Ανέργων Ναυτικών.
Σύμφωνα με πηγές, ακτοπλόοι που συναντήθηκαν σήμερα με τα μέλη της ΠΝΟ, εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους προς τα δίκαια όπως τα χαρακτήρισαν αιτήματα των ναυτεργατών, αλλά παράλληλα απηύθυναν έκκληση να μη γίνει απεργία τη συγκεκριμένη περίοδο, καθώς θα πλήξει ανεπανόρθωτα τον ακτοπλοϊκό κλάδο και τις οικονομίες στις νησιωτικές περιοχές.
Από την πλευρά του, ο κ. Παμπούκης είχε δηλώσει πρόσφατα ότι κανείς δεν θέλει ρήξεις και μάλιστα για διάφορα θέματα της κοινωνίας και δεσμεύθηκε νε εξετάσει όλα τα θέματα των ναυτικών με πολιτική επίλυση και κοινωνικό διάλογο στα πλαίσια του εφικτού, ενώ είχε τονίσει ότι «δεν θα κλείσει καθόλου το λιμάνι» και πως «όλα τα θέματα θα επιλυθούν με διάλογο».
Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, αναφερόμενη στη δήλωση του υπουργού ότι δεν θα κλείσει καθόλου το λιμάνι, έκανε λόγο για “απειλή”, ενώ ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να προχωρήσει στην κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτεργατών.
Σημειώνεται ότι η επίταξη των ναυτεργατών παραμένει σε ισχύ από τις 30/11/2011, με το αιτιολογικό ότι στη διάρκεια της πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης που πραγματοποίησαν οι ναυτικοί την περίοδο εκείνη δημιουργήθηκε πρόβλημα με την προμήθεια των νησιών σε τρόφιμα και φάρμακα, ενώ κινδύνεψε η αγροτική παραγωγή.