«Το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων των νησιών και εξετάζει θετικά κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία και πρόταση που στοχεύει στην αύξηση της προσφοράς και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων ακτοπλοϊκών υπηρεσιών», δηλώνει η αρμόδια υφυπουργός, Ελπίδα Τσουρή, με έγγραφό της που διαβιβάστηκε στη Βουλή, σε απάντηση ερώτησης για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Θεσσαλονίκης.
Η κ. Τσουρή κάνει γνωστό ότι «δεν επαναπροκηρύχθηκε η δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη-Σποράδες-Κυκλάδες-Ηράκλειο, λόγω της άκαρπης διεξαγωγής δύο διαγωνισμών, μετά από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών».
Όσον αφορά τις δρομολογιακές γραμμές αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, επιδοτούνταν με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας η εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Θεσσαλονίκη-Σίγρι-Χίος-Καρλόβασι Σάμου-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος και επιστροφή, για την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα από 1η Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους.
Όπως αναφέρει η υφυπουργός, η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης γραμμής με το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Διαγόρας» έληξε την 31-9-2010 και στο δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό που διεξήχθη την 10-11-2010 δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος. Εφόσον διατεθούν οι απαραίτητες συμπληρωματικές πιστώσεις από το υπουργείο Οικονομικών για το 2011, θα προκηρυχθεί επαναληπτικός διαγωνισμός, για την ίδια περίοδο.
Η κ. Τσουρή αναφέρει επιπλέον ότι η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής επιδοτεί τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Λήμνο-Χίο-Σάμο, μια φορά την εβδομάδα με το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Θεόφιλος», το οποίο την τρέχουσα περίοδο λόγω μηχανικής βλάβης έχει αντικατασταθεί από το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Πηνελόπη» που εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή «Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου», καθώς επίσης και στις γραμμές «Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος» και «Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι-Άγιος Κήρυκος».
Το έγγραφο διαβιβάστηκε στη Βουλή σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Σάββα Αναστασιάδη, ο οποίος είχε επισημάνει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο ως πύλη μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών, ντόπιων ή ξένων, από το βορρά προς τα νησιά του Αιγαίου και αντίστροφα.
Ο κ. Αναστασιάδης είχε επίσης αναφέρει ότι «το 2010 ήταν η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 20ετίας, αφού η μείωση της επιβατικής κίνησης από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα νησιά, ξεπέρασε το 30%, σε σχέση με το 2009». Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που επικαλείται ο βουλευτής, το πρώτο εξάμηνο του 2010 οι επιβάτες που διακινήθηκαν από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανήλθαν σε 27.856, έναντι 40.601 το αντίστοιχο διάστημα του 2009, δηλαδή 12.745 λιγότεροι και ποσοστό μείωσης 31,39%.