Για τις 2 Μαΐου μετατέθηκε η εξέταση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) της… τύχης του σταθμού του μετρό Παπάφη. Το ΣτΕ επρόκειτο να εξετάσει χτες την αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Ανθιμος, με την ιδιότητα του προέδρου του δ.σ. του Παπάφειου Ορφανοτροφείου, εναντίον της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης 907,16 τ.μ. στον αύλειο χώρο του ιδρύματος.
Ταυτόχρονα, θα εξέταζε και την αίτηση ακύρωσης που στρέφεται κατά της κοπής δέντρων από την αυλή του Παπαφείου (με τη δικαιολογία ότι είναι υπεραιωνόβια και η κοπή τους θα επιφέρει δυσμενή μεταβολή του φυσικού και κατ’ επέκταση του πολιτιστικού περιβάλλοντος). Ομως η υπόθεση πήρε και πάλι αναβολή.
Επισήμως, η αιτία είναι η αποχή των δικηγόρων της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, κύκλοι της «Αττικό Μετρό ΑΕ» κάνουν λόγο για εμπαιγμό από τη διοίκηση του Παπαφείου. «Εμπαίζουν το μετρό, εμπαίζουν τη Θεσσαλονίκη», λένε καυστικά και επισημαίνουν ότι είτε ο δικηγόρος του Παπαφείου θα μπορούσε να πάρει ειδική άδεια από το Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, ώστε να παραστεί στην εξέταση του θέματος, είτε το Παπάφειο θα μπορούσε να στείλει δικηγόρο από την Αθήνα. «Δεν έκαναν τίποτα από τα δύο. Για μία ακόμα φορά αδιαφόρησαν, στην προσπάθειά τους να καθυστερήσουν το έργο», επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι. Χτες οι εκπρόσωποι της «Αττικό Μετρό ΑΕ» πίεσαν για την όσο το δυνατό νωρίτερα εξέταση του ζητήματος.
Σε περίπτωση που το Συμβούλιο της Επικρατείας απορρίψει την αίτηση ακύρωσης, ανοίγει ο δρόμος έστω και για την εκ των υστέρων κατασκευή του σταθμού, ο οποίος θεωρείται νευραλγικός, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί την πολυπληθή περιοχή της Τούμπας. Αν η αίτηση ακύρωσης γίνει δεκτή, τότε η κατασκευή του σταθμού Παπάφη θα οδηγηθεί σε οριστική κατάργηση.
Αν στις 2 Μαΐου δεν υπάρξει νέα αναβολή και συζητηθεί η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε μπορεί μέσα σε δύο μήνες να υπάρξει απόφαση. Υπό κανονικές συνθήκες, οι αποφάσεις απαιτούν περί τους οκτώ μήνες. Ωστόσο, η φύση της συγκεκριμένης υπόθεσης, που αφορά δημόσιο συμφέρον, κάνει δυνατή την έκδοση απόφασης σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα.
Στη συνέχεια θα εκπονηθεί μελέτη για την κατασκευή του σταθμού, η οποία απαιτεί από τέσσερις έως έξι μήνες (προβλεπόταν ότι πρώτα θα κατασκευαστεί ο σταθμός και μετά θα περάσουν υπογείως οι δύο μετροπόντικες, κάτι το οποίο δε συνέβη λόγω των εμπλοκών από τη διοίκηση του Παπαφείου. Ετσι, χρειάζεται νέα μελέτη).
Από εκεί και πέρα, η κατασκευή του σταθμού δεν απαιτεί περισσότερο από ένα χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, όπως υπογραμμίζουν υψηλόβαθμα στελέχη της «Αττικό Μετρό ΑΕ», «αν δεν υπάρξει νέα αναβολή και η υπόθεση εξεταστεί τον προσεχή Μάιο, τότε η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει το σταθμό Παπάφη από την πρώτη μέρα λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό. Αν πάλι υπάρξει νέα αναβολή, τότε όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά», λένε με νόημα.
Οσο για το κόστος των παλινωδιών σχετικά με την κατασκευή του σταθμού Παπάφη, αυτό υπολογίζεται σε 15 με 20 εκατομμύρια ευρώ! Πρόκειται για το ποσό το οποίο θα πρέπει να πληρωθεί προκειμένου να κατασκευαστεί εκ των υστέρων ο σταθμός.
Πάντως, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, ο συγκεκριμένος σταθμός θεωρείται ένας από τους πιο κομβικούς, διότι από εκεί θα μπορούσε να «φύγει» μελλοντικά μια επέκταση προς την Τούμπα. Η κατάργησή του θα σημάνει ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς από το Πανεπιστήμιο (τον προηγούμενο σταθμό του μετρό) μέχρι τον «Ευκλείδη» (τον επόμενο σταθμό) η απόσταση είναι μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χιλιάδες πολίτες θα μείνουν χωρίς υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά.
Πηγή: Αγγελιοφόρος