Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα υποδομών της Κρήτης είναι η έλλειψη ενός σύγχρονου βασικού οδικού άξονα που να συνδέει το νησί από τη μια άκρη του στην άλλη. Η έλλειψη ενός ασφαλούς και γρήγορου αυτοκινητόδρομου, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οικονομική, εμπορική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού, ενώ οι υπάρχοντες οδικοί άξονες, οι οποίοι κρίνονται ακατάλληλοι, επικίνδυνοι και ανεπαρκείς, ευθύνονται για πάμπολλα τροχαία δυστυχήματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης εντάσσεται στα πιο επικίνδυνα οδικά δίκτυα της Ευρώπης, όπως επισημαίνουν τα Τεχνικά Επιμελητήρια του νησιού.
Μολονότι η αναγκαιότητα της κατασκευής ενός σύγχρονου οδικού άξονα στην Κρήτη εδώ και χρόνια εκφράζεται με κάθε τρόπο από φορείς, αρχές και πολίτες, ελάχιστα έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση.
Εδώ και ένα χρόνο η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εξαγγείλει την υλοποίηση ενός χρηματοδοτικού σχέδιου, «με δημόσιους πόρους, εθνικούς και κοινοτικούς, που ξεπερνούν κατά πολύ τις ενδεικτικές δεσμεύσεις στο ΕΣΠΑ της προηγούμενης Κυβέρνησης» και τη δημιουργία ενός «νέου θεσμικού πλαισίου, ευέλικτου και αποτελεσματικού και με εξασφαλισμένη την χρηματοδότηση για να ξεκινήσει άμεσα, τόσο η ολοκληρωμένη μελέτη του οδικού δικτύου της Κρήτης (συμπεριλαμβανομένων του βόρειου οδικού Άξονα και του νότιου οδικού Άξονα, αλλά και των εσωτερικών συνδέσεων), όπως επίσης και η γρήγορη έναρξη της κατασκευής σημαντικών τμημάτων, σε όλους τους νομούς της Κρήτης».
Σε πρόσφατη συνάντηση του αρμόδιου υπουργού με τους εκπροσώπους της περιφέρειας Κρήτης και τους κυβερνητικούς βουλευτές δεν προέκυψε, όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα, κάτι καινούργιο, αλλά επαναλήφθηκαν οι εξαγγελίες του 2010, δηλαδή η ίδρυση μονομετοχικής Ανώνυμης Εταιρείας του Δημοσίου, ανάλογης με την Εγνατία, η οποία θα αναλάβει την υλοποίηση των έργων υποδομής του νησιού με προτεραιότητα τον οδικό άξονα.
Ο Φώτης Κουβέλης θέτει τις εξής ερωτήσεις στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα:
Ποια άμεσα μέτρα θα λάβει για την αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου της Κρήτης, και ιδιαίτερα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και των κάθετων οδικών αξόνων; Ποιοι οι λόγοι της μεγάλης καθυστέρησης που διαπιστώνεται στη υλοποίηση των εξαγγελιών;
Έχουν εκπονηθεί μελέτες για τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν; Με ποιο χρονοδιάγραμμα; Ποιο το ύψος της χρηματοδότησής τους;