Για το τραγικό τροχαίο στη Λεωφόρο Κατεχάκη μίλησε, σήμερα, ο αντιπρόεδρος των αστυνομικών υπαλλήλων Αθηνών Νίκος Ρήγας, καθώς και ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής Κωνσταντίνος Ιαβέρης, ο οποίος τόνισε ότι επιβεβαιώνεται ακόμη μία φορά η επικινδυνότητα των τροχαίων δυστυχημάτων εντός του αστικού ιστού.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, υπογράμμισε -μεταξύ άλλων- πως «αν πήγαιναν σημειωτόν και υπήρχε ιδιαίτερη κίνηση, η σύγκρουση δεν θα ήταν τόσο σφοδρή».
Επιπλέον, έθεσε ένα ερώτημα σχετικά με τη χρήση της ζώνης ασφαλείας, επισημαίνοντας ότι συνήθως στα πίσω καθίσματα στην Ελλάδα δεν φοριούνται ζώνες ασφαλείας. Ειδικότερα, ανέφερε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν πολύ παλιάς τεχνολογίας, κατασκευασμένο στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, με πολύ χαμηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας σε σχέση με τα σύγχρονα οχήματα.
Υπογράμμισε ότι ακόμη και αν οι επιβάτες φορούσαν ζώνες ασφαλείας, η παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να προσφέρει σωτηρία.
Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης ανέφερε, επίσης, ότι ένα μικρό ποσοστό των επιβατών φοράει ζώνες μπροστά, ενώ τα ποσοστά είναι ακόμη χαμηλότερα για τους πίσω επιβάτες, τονίζοντας πως «ένα τεράστιο ποσοστό δεν φοράει ζώνες πίσω και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό».
Στη συνέχεια, πρόσθεσε: «Εγώ θα πω ότι από αυτούς που έχουν σκοτωθεί στους δρόμους, αν όλοι φόραγαν ζώνες, τουλάχιστον οι μισοί από αυτούς θα μπορούσαν να έχουν επιβιώσει. Και να ξέρετε ότι οι πίσω επιβάτες κινδυνεύουν επτά φορές περισσότερο, τόσο να εκτοξευτούν από το αυτοκίνητο, αλλά ακόμη περισσότερο να σκοτώσουν τους μπροστινούς επιβάτες».
Ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας αναφέρθηκε και στην ανάγκη να κρατάμε τις σωστές αποστάσεις από το προπορευόμενο όχημα, προκειμένου να έχουμε τον χρόνο να αντιδράσουμε σε μια έκτακτη κατάσταση.
«Χρειαζόμαστε, αν πηγαίνει με 60 περίπου χιλιόμετρα ένα αυτοκίνητο, τουλάχιστον 36-40 μέτρα για να αρχίσουμε να φρενάρουμε, οπότε θεωρώ ότι πρέπει να χαμηλώσουμε λίγο τις ταχύτητές μας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο Νίκος Ρήγας ανέφερε ότι «είχαμε τον ξεκληρισμό μιας οικογένειας στην Κατεχάκη» και πρόσθεσε ότι το Τμήμα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων (ΤΟΤΑ) της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας εξετάζει το βιντεοληπτικό υλικό από την περιοχή, το οποίο αναμένεται να βοηθήσει στην ανάλυση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και του οδηγού.
Επιπλέον, αναφέρθηκε και στις ιατροδικαστικές εξετάσεις που ενδέχεται να πραγματοποιηθούν, για να διαπιστωθεί αν υπήρχαν άλλοι παράγοντες, εκτός από την πιθανότητα ο οδηγός να έχασε τις αισθήσεις του ή να υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο όχημα.