Τα εγκαίνια ολοκληρώθηκαν μόλις και το μετρό της Θεσσαλονίκης μπήκε στις ράγες και επισήμως.

Ήδη πλήθος κόσμου που περίμενε έξω από τους σταθμούς του μετρό, στο κέντρο της πόλης κατεβαίνει και ετοιμάζεται να επιβιβαστεί στα πρώτα δρομολόγια του μετρό.

Στις 13.30 της 30ης Νοεμβρίου 2024 παραδόθηκε το μετρό στους πολίτες. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέδωσε το πολύπαθο έργο 38 χρόνια μετά σηματοδοτόντας μια ιστορική μέρα για την πόλη της Θεσσαλονίκης,

Μετά την τελετή εγκαινίων, ο πρωθυπουργός πάτησε κουμπί στην αίθουσα Ελέγχου, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, σε μια ιστορική στιγμή για την πόλη.

Με το πάτημα του κουμπιού ξεκίνησαν να ανοίγουν οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό. Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του μετρό ενώ οι πολίτες αναμένεται να επιβιβαστούν στον επόμενο ο οποίος θα ερχόταν 20 λεπτά μετά την αναχώρηση του συρμού που επιβιβάστηκε ο πρωθυπουργός.

Νωρίτερα, στην ομιιλία του, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε: «Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για μεγάλα λόγια. Η Θεσσαλονίκη έχει πλέον το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης. Το είπαμε και το κάναμε, παραδίδουμε ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας. Παράλληλα αναδεικνύουμε τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος. Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025 και θα επεκταθεί και στη Δυτική Θεσσαλονίκη» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του Μετρό Θεσσαλονίκης, σηματοδοτώντας μια την είσοδο σε μια νέα εποχή για την πολλή και τις δημόσιες συγκοινωνίες της.

«Αυτή η εμπειρία της κατασκευής του έργου, καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Τη γραφειοκρατία, τις κομματικές μικρότητες, τη μιζέρια και τα εύκολα συνθήματα, τα υψηλά κόστη» πρόσθεσε.

Πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο της Πυλαίας και την τελετή για την έναρξη λειτουργίας του έργου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό. Ο πρωθυπουργός περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει: 13 σύγχρονους Σταθμούς, 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση, αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία, σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς.

Στιγμιότυπα απο τη λειτουργία του μετρό της Θεσσαλονίκης. Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2024 (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ / MOTION TEAM)