Η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας που κατασκευάζει την Ιόνια Οδό, σε συνδυασμό με τις μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου και τα ανυπέρβλητα εμπόδια στις απαλλοτριώσεις, καλλιεργούν σενάρια, άκρως ανησυχητικά για την Ήπειρο.

Αποδέκτης πληροφοριών, που αφορούν στον μεγάλο οδικό άξονα και την τύχη του, έγινε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Φίλιππας Φίλιος, ο οποίος ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο, σημειώνοντας ότι πληροφορίες που του έφτασαν αναφέρουν ότι η Ιόνια Οδός θα σταματήσει στην παράκαμψη της Άρτας. «Τις επόμενες ημέρες θα έχουν καλύτερη ενημέρωση», σημείωσε ο κ. Φίλιος και ασφαλώς το ζήτημα αυτό χτυπά «καμπανάκι» για όλους τους φορείς της περιοχής.

Οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου είναι πολύ μεγάλες και δυστυχώς το ελληνικό δημόσιο δεν μπόρεσε μέχρι τώρα να ανταποκριθεί με συνέπεια στο ζήτημα των απαλλοτριώσεων. Το υπουργείο Υποδομών έχει κάνει γνωστή την πρόθεσή του να επαναδιαπραγματευθεί τις συμβάσεις παραχώρησης με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Τον προβληματισμό που υπάρχει στους Ηπειρώτες για την καθυστέρηση των εργασιών στους οδικούς άξονες της Ιόνιας Οδού και της Ε-65 μεταφέρει με έγγραφό του προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης. Ο Περιφερειάρχης, υπογραμμίζει μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να ξεπεραστούν τα προβλήματα που υπάρχουν για τα δύο έργα, και παράλληλα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την προώθηση των οδικών αξόνων Φιλιππιάδα – Πρέβεζα και Ιωάννινα – Κακαβιά.

Ο κ. Αλεξ. Καχριμάνης εκφράζει επίσης την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο τα δύο έργα, κατά την επικείμενη πρωτοβουλία για μείωση των διοδίων και επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, να μείνουν ημιτελή, φτάνοντας το ένα μέχρι την Φιλιππιάδα και το άλλο μέχρι την Καλαμπάκα.

« Η Διοίκηση της Περιφέρειας Ηπείρου,- καταλήγει στο έγγραφό του ο Περιφερειάρχης – είναι και θα συνεχίσει να είναι συμπαραστάτης σας, στο έργο που επιτελείται και ειδικότερα για την ολοκλήρωση των μεγάλων υποδομών. Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού και της Ε-65 είναι αιτήματα και όνειρα πολλών δεκαετιών και δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι, μετά από τόσες προσπάθειες σε μια περίοδο που φτάσαμε λίγο πριν το τελικό τους στάδιο, η Ήπειρος μπορεί να μείνει πάλι «φτωχός συγγενής» και οι δύο οδικοί άξονες να μείνουν ημιτελείς, η μεν Ιόνια Οδός να τερματίσει στην Φιλιππιάδα και ο Ε-65 στην Καλαμπάκα».

Πηγή: epiruspost.gr