Βίντεο από την επίσημη αναπαράσταση της μοιραίας σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου του 2023 φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Star.
Στην αναπαράσταση φαίνεται η επιβατική αμαξοστοιχία να αναχωρεί από τον σταθμό της Λάρισας και να περνάει από το σημείο που βρίσκεται το κλειδί 118Α. Το κλειδί, όπως αποκαλύφθηκε, δεν γύρισε ποτέ και έτσι το τρένο αντί για την άνοδο μπαίνει στην κάθοδο.
Η ώρα είναι 23.07.28. 11 λεπτά αργότερα, στις 23.18.28, η επιβατική αμαξοστοιχία μπαίνει στο τούνελ. Από την αντίθετη πλευρά έρχεται στην ίδια γραμμή η εμπορική και τα δύο τρένα συγκρούονται όταν βγαίνει η επιβατική από το τούνελ. Η εικόνα κόβει την ανάσα.
Το βίντεο δείχνει ακριβώς ποια βαγόνια διαλύθηκαν και ποια εκτροχιάστηκαν. Η επιβατική αμαξοστοιχία χάνει τη μηχανή, το πρώτο βαγόνι με τις αποσκευές και το κυλικείο ενώ εκτροχιάζονται ακόμη δύο βαγόνια με επιβάτες.
Οι δύο μηχανές της εμπορικής αμαξοστοιχίας εκσφενδονίζονται εκτός γραμμής. Μέσα σε έξι κλάσματα του δευτερολέπτου προκαλείται πυρκαγιά. Οι ειδικοί έχουν εστιάσει στις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες της εμπορικής που μετέφεραν λαμαρίνες αλλά και στο βαγόνι της επιβατικής που βρισκόταν πίσω από τη μηχανή και είχε βαλίτσες.
Διορίζεται πραγματογνώμονας από το ΕΜΠ για τη φωτιά στα τρένα
Ο Εφέτης ανακριτής διορίζει χημικό μηχανικό από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, με διεθνή αναγνώριση, προκειμένου να απαντήσει μεταξύ άλλων στα βασικά ερωτήματα:
- Το έλαιο σιλικόνης που εκτοξεύθηκε από τις μηχανές προκαλεί αυτού του μεγέθους την πυρκαγιά;
- Οι τρεις ουσίες που εντοπίστηκαν στο χώρο (ξυλόλιο, βενζόλιο και τουλόλιο) είναι ικανές να δημιουργήσουν τις συνθήκες για την ανάφλεξη ;
- Ποια ουσία τελικά ευθύνεται για την πυρκαγιά;
- Που βρισκόταν και σε τι ποσότητα;