Σε λειτουργία βρίσκεται ο «ψηφιακός βοηθός» mAIgov.gr που είναι διαθέσιμος στη σελίδα gov.gr και πρόκειται για εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που στόχο έχει να εξυπηρετήσει τους πολίτες σε γραφειοκρατικά ζητήματα.
Με μια επίσκεψη στο gov.gr μπορείτε να συνομιλήσετε μαζί με τον «ψηφιακό σας βοηθό» και να τον ρωτήσετε ό,τι σας δυσκολεύει στην υπηρεσία. Με το που ανοίξετε την αρχική σελίδα του gov, στα δεξιά υπάρχει ειδικό πεδίο με το όνομα mAIgov για να γράψετε την ερώτησή σας μέσα από το chatbot και να την στείλετε στον στον ψηφιακό βοηθό.
Στο έργο του ο νέος βοηθός θα αντλεί πληροφορίες από τον κατάλογο των 1.608 ψηφιοποιημένων υπηρεσιών που έχουν ενταχθεί έως σήμερα στο gov.gr και 3.270 ψηφιοποιημένων διοικητικών διαδικασιών που έχουν ενσωματωθεί στο μητρώο ΜΙΤΟΣ, προκειμένου να κατευθύνει κάθε συνομιλητή του, δίνοντας παράλληλα πληροφορίες για τις ενέργειες στις οποίες χρειάζεται να προβεί ο πολίτης για την ταχεία διεκπεραίωση του αιτήματός του.
Όλες οι ανταλλαγές μηνυμάτων με τον ψηφιακό βοηθό γίνονται ανώνυμα, δηλαδή η εφαρμογή δεν διαθέτει στοιχεία για τον πολίτη που εξυπηρετεί, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Ο ψηφιακός βοηθός είναι ήδη εκπαιδευμένος να μην ζητά ή δέχεται προσωπικά στοιχεία, όπως κωδικούς πρόσβασης ή στοιχεία πληρωμών.
Σημειώνεται, ότι ο ψηφιακός βοηθός, που έχει τη μορφή chatbot, θα βοηθά τους επισκέπτες του gov.gr να βρουν εύκολα την υπηρεσία που αναζητούν, απαντώντας σε απλές αλλά και σύνθετες ερωτήσεις τους. Αποτελεί την πρώτη εφαρμογή που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη στο Δημόσιο και μία από τις πρώτες ανάλογες υπηρεσίες στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στον ευρύτερο εκσυγχρονισμό του κρατικού μηχανισμού, ειδικά στο σκέλος της αλληλεπίδρασης με τους πολίτες για τη διευκόλυνσή τους και την απλοποίηση της καθημερινότητάς τους.