Στο συνέδριο του Economist βρέθηκε την Παρασκευή ο γενικός διευθυντής του Εθνικού Ταμείου για την Ενεργειακή Ασφάλεια της Ρωσίας Κονσταντίν Σιμόνοφ, ο οποίος εξέφρασε στην ομιλία του τη βούληση της Ρωσίας να αξιοποιήσει την Ελλάδα ως χώρα διέλευσης φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Όπως σημείωσε ο κ. Σιμόνοφ, η Ελλάδα σήμερα έχει μεγαλύτερη πολιτική σταθερότητα σε σχέση με το παρελθόν, σε αντίθεση όπως είπε με την Ουκρανία από την οποία διέρχεται σήμερα το ρωσικό αέριο προς την κεντρική Ευρώπη. Το μερίδιο της Ρωσίας στην ευρωπαϊκή αγορά αερίου είναι σταθερό τα τελευταία χρόνια παρά την ευρωπαϊκή πολιτική απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο ενώ σχολιάζοντας την έρευνα της Ε.Ε. για τη Gazprom για θέματα ανταγωνισμού ανέφερε ότι η έρευνα για τις τιμές πρέπει να λάβει υπόψη και τους φόρους που επιβάλουν οι κυβερνήσεις στο αέριο, ανέφερε. Στην Ελλάδα, όπως είπε, οι φόροι είναι 160 ευρώ ανά 1.000 κυβικά αερίου για τους οικιακούς καταναλωτές.
Από την πλευρά του, ο πρώην υφυπουργός Ενέργειας Ασημάκης Παπαγεωργίου απηύθυνε έκκληση προς την κυβέρνηση να προστατεύσει τις επιτυχίες που καταγράφηκαν στον ενεργειακό τομέα και να χτίσει σε αυτές. Χαρακτήρισε ερασιτεχνικό λάθος την ιδεολογικοποίηση όπως είπε της ενεργειακής ασφάλειας και τάχθηκε υπέρ της συνέχισης των αποκρατικοποιήσεων στον ενεργειακό τομέα.
Την ανάγκη να αναπτυχθεί σε νέα φάση ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου προκειμένου να αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα σε 60-70 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο επεσήμανε ο πρόεδρος της κοινής εταιρίας της ΔΕΠΑ με την ιταλική Edison κ. Elio Ruggeri. Αναφερόμενος στον υποθαλάσσιο αγωγό μεταφορέας φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ελλάδα είπε ότι είναι τεχνικά βιώσιμος και ως τις αρχές του 2016 θα είναι έτοιμη η μελέτη για τις απαιτούμενες διαστάσεις και το κόστος.
Η μείωση στην κατανάλωση αερίου αναμένεται να φθάσει εφέτος στο 40% σε σχέση με το 2008 ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Σπύρος Παλαιογιάννης. Επισήμανε παράλληλα τα προβλήματα ρευστότητας στην αγορά και παρουσίασε τα σχέδια της εταιρίας για επέκταση των δικτύων αλλά και τροφοδοσία πελατών που δεν βρίσκονται σε δίκτυο με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Ήδη ο ΔΕΣΦΑ, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Κ. Ξιφαράς ξεκίνησε αυτήν την εβδομάδα τη μελέτη για την οδική μεταφορά υγροποιημένου αερίου. Το πρόγραμμα αποζημίωσης των αγροτών και ιδιοκτητών γης παρουσίασε τέλος ο υπεύθυνος του αγωγού ΤΑΡ για την Ελλάδα Ρ. Σκούφιας.