«Το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή επιβάλλεται λόγω της μεγάλης ανάγκης που έχει η χώρα για ανάπτυξη του τουρισμού και για αύξηση της αποδοτικότητας της λειτουργίας του κλάδου του λιανικού εμπορίου που αποτελούν πολύ σημαντικούς κλάδους για τη χώρα που συμβάλλουν, ή μπορεί να συμβάλουν, στην έξοδο της χώρας από την κρίση και στην επάνοδο της απασχόλησης σε ανοδική πορεία. Οι λόγοι αυτοί είναι ιδιαίτερα εμφανείς σε μια χρονιά κατά την οποία θα επισκεφτούν την Ελλάδα 19,5 εκατ. τουρίστες και επιπλέον άνω των 2,0 εκατ. επισκεπτών μέσω της κρουαζιέρας.
Επομένως, η ανάγκη λειτουργίας και την Κυριακή και των εμπορικών καταστημάτων στις ανωτέρω περιοχές είναι αυτονόητη» εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές της Alpha Bank, στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο της τράπεζας.
«Με την απαγόρευση της λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή παραβιάζεται κατάφωρα το δικαίωμα του καταστηματάρχη που βλέπει ευκαιρίες εξυπηρέτησης των πελατών του και αύξησης των εσόδων του με τη λειτουργία
του και κατά την Κυριακή, ιδιαίτερα αν βρίσκεται σε τουριστική περιοχή σε περίοδο μεγάλης αύξησης του τουρισμού.
Είτε με αργία σε κάποια άλλη ημέρα της εβδομάδος ή όχι. Ο καταστηματάρχης αυτός έχει σαφείς περιορισμούς όσον αφορά την απασχόληση των εργαζομένων που χρησιμοποιεί και σε καμιά περίπτωση δεν δύναται να τους υποχρεώσει να εργαστούν την Κυριακή παράνομα ή χωρίς τη θέλησή τους. Επομένως, είτε θα προσλάβει επιπλέον εργαζόμενους είτε θα λειτουργήσει την επιχείρησή του ο ίδιος με μέλη της οικογένειάς του. Από την άλλη πλευρά, ο καταστηματάρχης αυτός δεν ανοίγει ποτέ το κατάστημά του την Κυριακή πριν τις 12 μμ αφού αφενός αποτελεί πρότυπο τήρησης των θρησκευτικών του καθηκόντων και αφετέρου έως το μεσημέρι οι τουρίστες συνήθως κοιμούνται. Αυτός ο καταστηματάρχης είναι ο μόνος που υφίσταται δυσεπανόρθωτη ηθική και οικονομική βλάβη και αυτό προκύπτει από την απαγόρευση του» εκτιμούν οι αναλυτές της τράπεζας.
Στην ανάλυση τους θέτουν το ερώτημα: «Πώς να αυξηθεί η δαπάνη ανά τουρίστα όταν τα καταστήματα είναι κλειστά κατά το ένα τέταρτο του χρόνου κατά τον οποίο ο τουρίστας παραμένει στην Ελλάδα; Ή γενικότερα, πώς να αυξηθεί η δαπάνη ανά τουρίστα όταν δεν επιδιώκουμε να προσελκύσουμε τους τουρίστες στα καταστήματα με την προσφορά υψηλής ποιότητας προϊόντων (αγαθών και υπηρεσιών), όλες τις ημέρες της εβδομάδος (ιδιαίτερα κατά την περίοδο αιχμής) και σε ανταγωνιστικό κόστος;»
«Ωστόσο, το ΣτΕ, σε πρόσφατη απόφασή του, αναγνώρισε την ανάγκη εξυπηρέτησης του αυξημένου αριθμού τουριστών και τις Κυριακές, και έκρινε ότι το άνοιγμα των καταστημάτων θα μπορεί να εξασφαλιστεί με απόφαση του αντι-περιφερειάρχη κάθε περιοχής. Ο τελευταίος θα έχει τη δυνατότητα να επιτρέψει στην περιοχή του τη λειτουργία των καταστημάτων έως 250 τ.μ. και υπό τον όρο αυτά τα καταστήματα να μην ανήκουν σε αλυσίδα καταστημάτων, να μη λειτουργούν ως «κατάστημα εντός καταστήματος» και να μην βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα, εκπτωτικά κέντρα ή εκπτωτικά χωριά» αναφέρουν.