Την εκτίμηση ότι η αγορά της Κίνας αποτελεί για τις ελληνικές επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια σημαντικό πεδίο εξωστρεφούς δράσης εξέφρασε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος στο χαιρετισμό του στην ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιείται σήμερα στο ΕΒΕΑ με θέμα την παρουσίαση της μελέτης «Position paper 2013-14» του ευρωπαϊκού εμπορικού επιμελητήριου στην Κίνα.

«Η Κίνα, με 1,3 δισεκατομμύρια εν δυνάμει καταναλωτές και με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση, αποτελεί σήμερα μια μεγάλη πρόκληση για το σύνολο των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.

Ειδικά για τις ελληνικές επιχειρήσεις, η αγορά της Κίνας αποτελεί τα τελευταία χρόνια σημαντικό πεδίο εξωστρεφούς δράσης.

Παρά το μικρό συγκριτικά μέγεθός της, η Ελλάδα υφίσταται ως αναγνωρίσιμο brand name στη χώρα αυτή, λόγω της πανάρχαιας πολιτιστικής και ιστορικής κληρονομιάς της.

Η σταθερά ανοδική πορεία των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα τα τελευταία χρόνια, αποτυπώνει τη δυναμική που ήδη έχει δημιουργηθεί ως τώρα και καλλιεργεί αισιοδοξία για το μέλλον.

Τα περιθώρια ενίσχυσης της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στην Κίνα είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Κλάδοι όπως αυτοί των τροφίμων και ποτών, του τουρισμού, των νέων τεχνολογιών και των φαρμάκων, παρουσιάζουν εξαιρετικές ευκαιρίες για ανάπτυξη συνεργασιών και διείσδυση των ελληνικών προϊόντων.

Βασικές προϋποθέσεις για να μπορέσουν να αξιοποιηθούν αυτές οι ευκαιρίες, είναι η καινοτομία, η ποιότητα, αλλά και η σωστή στρατηγική με βάση την γνώση των ιδιαιτεροτήτων της συγκεκριμένης αγοράς. Μιας αγοράς η οποία, λόγω μεγέθους, διάρθρωσης και κουλτούρας, παρουσιάζει μεγάλες διαφορές σε σύγκριση με αυτές των ευρωπαϊκών χωρών.

Γι’ αυτό ακριβώς είναι σημαντική και χρήσιμη η μελέτη του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Είναι ένα εργαλείο που αξιοποιεί την επιτόπια έρευνα και την εμπειρία Ευρωπαίων επιχειρηματιών, για να ενισχύσει τη γνώση μας σε σχέση με την κινεζική αγορά. Τη γνώση των αναγκών και των προσδοκιών των καταναλωτών, των δομών και των διαδικασιών προσέγγισης, αλλά και των πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων και κωδίκων που συχνά επιδρούν καθοριστικά στην επιτυχία.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις, παρά τα προβλήματα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν εξαιτίας της ύφεση, έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση. Έχουν αποδείξει ότι μπορούν να απαντούν δημιουργικά στις δυσκολίες, αναζητώντας νέες προοπτικές ανάπτυξης εκτός συνόρων.

Οι επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί εδώ και πολύ καιρό ότι η εξωστρέφεια και η καινοτομία αποτελούν τη μόνη επιλογή ανάκαμψης και εξόδου από την κρίση. Και η δραστηριότητά τους στον εξαγωγικό τομέα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ελπιδοφόρα μηνύματα των τελευταίων ετών, μέσα σε ένα κατά τα άλλα αρνητικό οικονομικό περιβάλλον.

Από την πλευρά μας, ως Επιμελητηριακή Κοινότητα – σε τοπικό, εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο – θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με κάθε τρόπο αυτή την προσπάθεια. Θα συνεχίσουμε να συμβάλουμε στη διεύρυνση και την εμβάθυνση των οικονομικών σχέσεων με την Κίνα, σε συνεργασία με διμερή επιμελητήρια και φορείς εξωστρέφειας. Θα συνεχίσουμε να παρέχουμε χρήσιμες υπηρεσίες, σε θέματα πληροφόρησης, δικτύωσης και υποστήριξης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων.

Πιστεύουμε ότι πραγματικά αξίζει τον κόπο. Και καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει εξίσου ενεργό ρόλο με ευρύτερης κλίμακας παρεμβάσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων».