Το νέο πρόγραμμα διακανονισμών για τους ευάλωτους καταναλωτές ρεύματος ανακοίνωσε η ΔΕΗ, που προβλέπει μέχρι και 40 άτοκες δόσεις για την αποπληρωμή των λογαριασμών, ενώ προστατεύει τους πελάτες που υπάγονται στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο από διακοπές ρεύματος.
Οι έξι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι καταναλωτές, με βάση το πόσο συνεπείς είναι στις πληρωμές τους, είναι οι εξής:
1. Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς
2. Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς
3. Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού
4. Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών
5. Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους
6. Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 1, 2 και 3, η κάθε δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το ΕΕΤΗΔΕ.
Έτσι, για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή 2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα και οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά από την καταβολή εγγυήσεων.
Στην κατηγορία των ευάλωτων οικιακών πελατών εντάσσονται καταρχήν όλοι οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου. Ιδιαίτερες περιπτώσεις οικιακών πελατών που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις παραπάνω ρυθμίσεις, θα εξετάζονται από επιτροπές των κατά τόπους καταστημάτων ΔΕΗ – διαδικασία για την οποία το καταναλωτικό κοινό θα ενημερωθεί το επόμενο χρονικό διάστημα από τη ΔΕΗ.
Σημειώνεται ότι κατά τους χειμερινούς (Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου, Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου, Μαρτίου) και τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος–Αύγουστος) δε γίνεται διακοπή ρεύματος σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και καμία διακοπή ρεύματος σε ομάδες που έχουν εξάρτηση από μηχανικά μέσα.