Το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής που επιβλήθηκε στην Ελλάδα ήταν σχεδόν τρεις φορές πιο σκληρό από το αντίστοιχο πρόγραμμα της Ιρλανδίας αναφέρει σε έκθεση του το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Ινστιτούτο (IIF), το οποίο προχωρά στη σύγκριση των συνθηκών δημοσιονομικής προσαρμογής στις δύο αυτές χώρες της Ευρώπης που πλήττονται από την οικονομική κρίση, καταλήγοντας επί της ουσίας στο συμπέρασμα πως η λιτότητα «σκοτώνει» την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, στην έκθεση σημειώνεται πως την περίοδο 2010-2012 η Ελλάδα πέτυχε δημοσιονομική προσαρμογή της τάξης του 5,2% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση, όταν η Ιρλανδία πέτυχε προσαρμογή μόλις 1,7% του ΑΕΠ.
Επιπλέον, το IIF υπογραμμίζει πως το πολύ μεγάλο αρχικό χρέος της Ελλάδας, το μεγαλύτερο δημοσιονομικό έλλειμμα και η πολύ σκληρότερη δημοσιονομική προσαρμογή είχαν αισθητά μεγαλύτερη αρνητική επίδραση στο ΑΕΠ.
Συνέπεια αυτών, όπως επισημαίνει το IIF, ήταν να αυξηθούν τα ποσοστά του χρέους και να ενισχυθούν οι αμφιβολίες σχετικά με την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας, παρά τη μείωση του ελλείμματος και τις πρωτοφανείς, όπως τις χαρακτηρίζει, απώλειες που υπέστη ο ιδιωτικός τομέα στο πλαίσιο του PSI.
Παρόλο αυτά, το IIF υποστηρίζει πως την ίδια στιγμή που η Ιρλανδία αποκτά πρόσβαση στις αγορές, η Ελλάδα παραμένει αποκλεισμένη από αυτές, χωρίς να γνωρίζει κανείς το πότε θα καταφέρει να επιστρέψει σε αυτές, μετρώντας παράλληλα αθροιστικές απώλειες 20% στο ΑΕΠ της από το 2008 και ενώ η ανεργία έχει διαμορφωθεί άνω του 26%.
«Εννέα μήνες μετά το PSI παραμένουν αμφιβολίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και η επιστροφή στις αγορές παραμένει πολύ μακριά», σημειώνεται στην έκθεση, όπου υπογραμμίζεται ότι ο δημοσιονομικής πολλαπλασιαστής (η επίδραση στην ανάπτυξη από τις μεταβολές στη δημοσιονομική πολιτική) ήταν την προηγούμενη διετία στο 1,5 για την Ελλάδα, όταν στην Ιρλανδία δεν ξεπερνούσε το 0,5.
Το Διεθνές Χρηματοοικονομικό Ινστιτούτο σημειώνει πως η Ελλάδα παραμένει σε πολύ δύσκολη θέση καθώς θα πρέπει να εφαρμόσει δημοσιονομικά μέτρα 7,4% του ΑΕΠ το διάστημα 2013-2014, τα δύο τρίτα των οποίων έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ, οδηγώντας το 2013 το πραγματικό ΑΕΠ χαμηλότερα κατά 4-5% και προσθέτοντας άλλες 10 ποσοστιαίες μονάδες στο δημόσιο χρέος.