Στο 1,5 δισ. δολ. ανήλθαν οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2012. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επενδυτική δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα πλοία έχει μειωθεί -όπως και του συνόλου της ναυτιλιακής βιομηχανίας – λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων, ωστόσο παραμένει σε υψηλά επίπεδα, δεδομένων των συγκυριών.
Στο πρώτο εξάμηνο 2012 αγοράστηκαν από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες 77 πλοία. Οι Έλληνες επένδυσαν 643 εκατ. δολ. για την αγορά πλοίων ξηρού φορτίου, 457 εκατ. δολ. σε τάνκερ και 352 εκατ. δολ. σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Σημειώνεται πως το 2011 οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 10 δισ. δολ. για 137 νεότευκτα πλοία εκ των οποίων 52 πλοία ξηρού φορτίου, 20 δεξαμενόπλοια, 42 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 23 μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Αντίστοιχα το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 204 νεότευκτα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 19,7 εκατ. dwt και συνολικής επενδυμένης αξίας 9,7 δισ. δολ. εκ των οποίων 153 ήταν πλοία ξηρού φορτίου, 34 δεξαμενόπλοια, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα μόλις δύο LNG Carriers.
Οι επενδύσεις αυτές έχουν ρίσκο. Με το δείκτη ξηρού φορτίου να παραμένει σήμερα κάτω από τα επίπεδα των 1.000 μονάδων τα ημερήσια έσοδα για ένα capesize έφθασαν στα 4.383 δολάρια και στα panamax στα 7.018 δολάρια. Παράλληλα, η κρίση έχει οδηγήσει σε πτώση των αξιών των πλοίων κατά 30%.
Ενδεικτικά, ένα πλοίο μεγέθους capesize (170.000 dwt) με χρονοναύλωση ενός έτους υπολογίζεται ότι αξίζει σήμερα 35 εκατ. δολ. ενώ ένα χρόνο πριν άξιζα 44,5 εκατ. δολ. Στα μικρότερα μεγέθη όπως είναι τα supramax τα οποία είναι ιδιαίτερα ελκυστικά μεταξύ των πλοιοκτητών, η αξία τους έχει πέσει από τα 30 εκατ. δολ. στα 23,5 εκατ. δολ..