Στην πιο δύσκολη του φάση φαίνεται να έχει εισέλθει το εμπόριο τροφίμων, καθώς μεγάλοι παίκτες της αγοράς βλέπουν τη δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών να συρρικνώνεται δραματικά.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς των σούπερ μάρκετ, σε μείωση της τάξης του 9% – 10% έχει προχωρήσει η καταναλωτική δαπάνη για τρόφιμα. Από το ποσοστό αυτό, το 6-7% έχει γίνει εξαιτίας μείωσης των αγορών στο τελικό καλάθι, ενώ το 2-3% από τη μείωση ή ακόμα και διακοπή των επισκέψεων στα καταστήματα λόγω της μεγάλης κρίσης.
Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει τις ισχυρές αλυσίδες σε περικοπές λειτουργικών δαπανών (αν και όχι σε μεγάλες απολύσεις όπως κατά καιρούς λέγεται), αλλά και σε αλλαγές στις σχέσεις με τους προμηθευτές λόγω της μείωσης των προωθητικών ενεργειών.
Οι εταιρείες Carrefour, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Βερόπουλος, Μετρό και Μασούτης σαφώς διατηρούν το προβάδισμα των κινήσεων δίχως απώλειες, πέραν φυσικά των τζίρων και δίχως να τις αγγίζουν τα σενάρια περί αποχώρησης από την αγορά.
Το πρόβλημα, όμως, φαίνεται να είναι μεγάλο σε μία – τουλάχιστον – περιφερειακή αλυσίδα από τη βόρεια Ελλάδα η οποία βρίσκεται λίγο πριν την κατάθεση αίτησης υπαγωγής στο άρθρο 99.
Πάντως η πρόσφατη πτώση της αλυσίδας Ατλάντικ δείχνει να μην είχε θετική επίδραση σε συγκεκριμένες αυσίδες τροφίμων, απλά να περιόρισε σε ένα βαθμό τις απώλειες εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης.