Η αγορά ενός σπιτιού δεν είναι το ίδιο πράγμα με την αγορά μιας μετοχής ή ακόμα και ενός αυτοκινήτου. Ένα σπίτι αντιπροσωπεύει το είδος της ζωής που θέλετε να ζήσετε. Όσο σοβαρή και αν είναι η επένδυση, πρόσφατες μελέτες που έγιναν στις ΗΠΑ απέδειξαν ότι οι αποφάσεις τόσο των αγοραστών όσο και των πωλητών έχουν και ψυχολογικά ερεθίσματα.
Μία έρευνα διαπίστωσε ότι τόσο οι άνδρες όσο και γυναίκες είναι πιο ανοικτοί στην παρουσίαση ενός ακινήτου από μία γυναίκα μεσίτη. Επιπλέον, η εμφάνιση του ακινήτου όπως ένα δωμάτιο άσχημα βαμμένο μπορεί να καταστήσει τους ανθρώπους περισσότερο αρνητικούς στην αγορά του συγκεκριμένου σπιτιού σε σχέση με ένα άλλο σπίτι που διατίθεται στην ίδια τιμή.
Αλλά αυτό που πραγματικά είναι εντυπωσιακό αφορά τη διάθεση των ανθρώπων να ρίξουν την τιμή πώλησης του ακινήτου τους. Μία έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ την πρώτη περίοδο της κρίσης έδειξε ότι οι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι στην ανάγκη για μείωση της τιμής από τη διαπίστωση κέρδους από ένα ακίνητο! Μία άλλη έρευνα έδειξε ότι οι ιδιοκτήτες σπιτιού υπερεκτιμούν συστηματικά την αξία των σπιτιών τους από 5 έως 10%. Γενικά οι άνθρωποι που αγόρασαν σε πολύ υψηλές τιμές, σύμφωνα με την έρευνα, έχουν την τάση να επιμένουν σε αυτές ακόμα και αν διαπιστώνουν ότι δεν μπορούν να πουλήσουν το ακίνητο τους.
Πηγή: realestatenews.gr